Zwanger na zwangerschapsafbreking om medische redenen

A

Anoniem

Guest
<p>Hoi</p><p>Mijn situatie na 2,5 jaar eindelijk een positieve test. Helaas kwamen we bij de echo 16 weken echo erachter dat ons kindje ernstige aangeboren afwijkingen had. Zowel geestelijk als lichamelijk.</p><p>Daarom besloten om de zwangerschap te beëindigen. Inmiddels is dit 2 weken geleden. </p><p>De wens was al groot maar sinds de bevalling nog groter. Heb de volle 100% moeder gevoelens, maar helaas geen kindje.</p><p>Omdat we zwanger zijn geraakt door middel van iui zullen we weer de medische molen in moeten.</p><p style="text-align: left;">Het is niet dat ik onze jongen willen vervangen maar de wens voor een broertje of zusje is heel groot. Die twijfels die ik had tijdens de zwangerschap( kan ik dit wel) Die zijn volledig weg. We zijn er absoluut klaar voor.</p><p>Zijn er mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt en hoe zijn jullie er mee omgegaan?</p>

Onze zoons zijn met bijna 21 weken geboren en overleden. Er zijn geen afwijkingen bij mij of bij de jongens gevonden. Ze zijn in november geboren en in januari kregen we weer groen licht. We zijn in februari gelijk weer begonnen. Bij de jongens was het de 2e keer raak. Nu zitten we 'al' in ronde 5. Het lijkt wel een eeuwigheid te duren. Een nieuwe zwangerschap is zo ontzettend welkom, maar ook heel spannend. Ik ben er in het begin heel obsessief mee bezig geweest. Sinds de vorige ronde lukt het me wat beter om het zwanger worden los te laten. De wens is gelukkig groter dan de angst. Luister naar je lichaam en naar je gevoel. Heel veel succes!

Hallo, het is best wel lang geleden dat jullie beiden iets hebben geplaatst op deze topic. Ik was benieuwd hoe het er nu voor staat bij jullie beiden en of jullie inmiddels al opnieuw zwanger zijn geworden. Afgelopen december hebben wij met 23 weken onze zwangerschap moeten afbreken en is onze zoon geboren. Bij hem was er een zeer zeldzaam syndroom vastgesteld waardoor hij niet met het leven verenigbaar was. Het is nog maar een ruime maand geleden maar herken het obsessieve wat je noemt BenB. Ik wil perse gelijk weer zwanger zijn. Ik heb niet eens mijn eerste menstruatie af gewacht voordat mijn man en ik weer onveilige sex hebben gehad. Hoe is het je gelukt om dit meer los te laten? 
Groet mama van sterretje

Terug
Bovenaan