Zwanger + navelpiercing

Hallo liever forummers,
Allereerst zal ik me even voorstellen. Ik ben Lineke en nu 6 weken zwanger van ons eerste kindje! We zijn allebei echt dolgelukkig met dit nieuws. Woensdag 30 december hebben we de eerste afspraak bij de gyn, dus tot die tijd nog even in spanning thuis afwachten. Zo als ik ook op het forum lees wil je zo graag "bevestiging" krijgen dat alles nog goed zit, helemaal omdat je nog niets echt gezien hebt, alleen de uitslagen van de zwangerschapstesten. Het liefst zou ik elke dag wel een test willen doen om te zien of ik echt nog wel zwanger ben ;-)

Nu heb ik nog een vraagje; sinds ruim 10 jaar heb ik een navelpiercing (een ringetje) en deze wil ik graag verwijderen. Dit wilde ik al eerder doen, maar helemaal omdat ik nu zwanger ben wil ik deze eruit halen. Na mijn zwangerschap wil ik 'm ook niet meer terug, dus zeker niet erg als het gaatje dichtgroeit. Heeft 1 van jullie ervaring hiermee? Hoe kan ik dit het beste verwijderen zonder dat het gaat ontsteken? Misschien sterilon gebruiken? Ik ben heel erg benieuwd en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes,
Lineke

Hoi Lineke.

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik ook een navelpiercing. (ringetje) Met een schaar heb ik toen het ringetje gebogen zodat het balletje eruit viel. Daarna heb ik hem gewassen met zeep en het ringetje verwijderd. Nooit een ontsteking of wat aan over gehouden.

Groetjes Wendy

heb ook ooit een navelpiercing gehad.
Al ongeveer een jaar voor mijn eerste zwangerschap de piercing verwijderd, had er geen zin meer in.
Nooit problemen mee gehad, qua ontstekingen oid.
Groeide alleen niet helemaal dicht(heb de piercing ook wel een jaar of 6 gehad), bleef een soort tunneltje(net als je kunt voelen bij je oren(gaatjes).
Zag er al heel mooi uit.

Tot mijn eerste zwangerschap..... mijn buik is toen zo groot geworden, dat dat tunneltje/weefsel van die piercing is gaan uitrekken en een beetje gescheurd is, was heel lelijk.
Na de bevalling is het weer redelijk bijgetrokken, maar je ziet het nog wel.
na de tweede zwangerschap is het niet erger geworden als na de eerste keer.
Ben nu voor de derde keer zwanger en hoop dat het weer netjes blijft/wordt.

Succes, groetjes,

Dank je wel voor jullie tips Wendy en Sophie!
Wendy, wat voor zeep heb je hiervoor gebruikt? Gewone zeep? Zal het helpen als ik ga smeren met een littekenzalfje bijvoorbeeld?

Groetjes,
Lineke

Hoi Lineke.

HP neutrale zeep. (Gebruik dit altijd ivm allergie) Of littekenzalf zal helpen durf ik niet te zeggen. Ben alleen bang van niet. Het gaatje zit er eigenlijk toch al en denk niet dat je er veel aan zult kunnen doen. Mijn piercing heb ik 8 jaar geleden er uit gehaald en je kunt het gat nog goed zien. Indien je van plan bent om tijdens de zwangerschap speciale creme te kopen vanwege de striemen kun je dat er misschien eens opsmeren. Denk namelijk dat het gaatje wat er nu zit wel groter zal worden naarmate de zwangerschap vordert. ( Was bij mij wel het geval)

Groetjes Wendy

Je kunt ook even naar de piercingshop gaan waar je m hebt laten zetten. Zij zullen je waarschijnlijk gratis helpen.

Overigens zijn er ook flexibele buisjes die je tijdens je zwangerschap er in kunt doen, dan kun je na je zwangerschap weer een piercing in, mocht je dat toch willen.

gr.

Wenser

Hai,
Ik heb h'm met 16 weken uit gedaan (staafje) en is nooit gaan ontsteken.. Wel vind ik dat het niet mooi is dicht gegroeid en ik heb een heel klein stukje straie ovegehouden daardoor. De straie begon op de plek van de gaatjes.

Misschien had ik gewoon domme pech, maar je hoeft niet bang te zijn voor ontstekeningen of iets dergelijks.

Grtjs, Marjoleine

dank jullie voor alle tips! Ik ga 'm gewoon eruit halen en goed schoonhouden, meer kan ik dus niet doen.

Grtjs
Lineke

Terug
Bovenaan