Zwanger, niet blij, angstig

Eerder waren mijn vriend en ik bezig om zwanger te worden maar onze relatie verloopt de laatste tijd niet goed en mijn gevoel erbij is dat dit geen stand gaat houden.

Doordat mijn menstruatie uitbleef heb ik een zwangerschapstest gedaan, deze was direct positief. Ik ben volledig in de paniek geschoten, bang en niet blij. Ik heb een uur op de badkamervloer zitten huilen niet wetende wat ik nu moet doen.

Ik durf het geen eens te vertellen aan mijn vriend of een goeie vriendin omdat wij het hebben gehad over de relatie te beëindigen. Het weg laten halen vind ik geen optie.

Wat moet ik nu?

Ik snap het probleem, het kan overkomen als een wanhopige poging hem bij je te houden of zo. Ik neem aan dat je je vriend wel als een geschikte vader voor je kind ziet, en hem dus wel in je leven wilt houden, maar dan niet als partner?
Dan zit er weinig anders op dan het gesprek met hem aangaan. Is er iemand anders met wie je dit kan bespreken, die je kan helpen alles voor jezelf in perspectief te krijgen?
Succes.

Bedankt voor jullie reactie. Inmiddels zijn we een paar dagen verder en kan ik nog steeds niet wennen aan het idee. Mijn vriend heb ik het inmiddels verteld en hij was erg blij en ging meteen in de regelmodus. 

Mijn angst om het familie en vrienden te vertellen is er nog wel. Dit komt doordat zij ook op de hoogte zijn dat onze relatie niet zo lekker loopt. Dat mag gelukkig nog even wachten om het te vertellen. Mentale voorbereiding zetten we nog even voort ?

Dat hij blij is is een goed teken toch? Heel goed bespreken hoe jij je er bij vielt en dat jw twijfekde aan julkie relatie. En wat jullie moeten doen om een stabiel gezin te worden en te blijven. Het is niet prettig om als je zwanger bent of straks met een kleine baby uit elkaar te gaan. Praat er goed over en wat jullie van elkaar nodig hebben. Welkicht komen jullie er sterker uut

Terug
Bovenaan