Zwanger, nieuwe baan, nu al bekkenklachten

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>Ik ben 20 weken zwanger en net begonnen bij een nieuwe baan in de zorg. Ze wisten dat ik zwanger ben voordat ik begon met werken. Nu heb ik twee diensten gedraaid en kan na deze diensten amper lopen, heb ook tijdens de diensten pijn en ben dan volledig uitgeput door de pijn. Mijn verloskundige heeft mij doorgestuurd naar een bekkenfysio en geeft als advies rustiger aan te doen en minder te gaan werken. Nu ben ik pas net begonnen en voelt het heel erg rot om nu al op te moeten geven of te vragen om minder uren.. Hebben jullie tips of eigen ervaringen?</p>
 
Ga zo snel mogelijk naar die bekken fysio. Een goede bekken fysio kan echt een hoop verlichting geven. Ik ging zelf rond dezelfde termijn van bijna niet meer kunnen lopen naar lopen als kievit tot het einde van de zwangerschap dankzij goede therapie. Op die manier laat je op je werk ook zien dat je er 'alles' aan doet om zo goed mogelijk mee te kunnen blijven draaien. Gaat het dan alsnog na een aantal sessies niet veel beter, dan heb gegrond een reden om het rustiger aan te doen en zullen ze daar (mits het een goede werkgever is) ook alle begrip voor hebben. 
Succes! 
 
Ik heb heel veel gehad aan 2 afspraken bij een homeopaat.. bekkenfysio gaf mij weinig verlichting..
 
Misschien kun je ook met collega's kijken wie welke werkzaamheden doet en daar wat in afwisselen? Ik werk zelf als ergotherapeut in het verpleeghuis en geef verzorgende ook wel eens adviezen hoe ze bijv. Met rugklachten zo goed mogelijk hun werk kunnen doen. Misschien zijn die mogelijkheden er binnen jouw werkplek ook?
 
Maak het vooral bespreekbaar! Misschien zijn er andere minder zware taken die je kan doen. Ik ben ook niet zo lang geleden gestart bij mijn nieuwe baan en moet nu helaas, op advies van de fysio, halve dagen gaan werken (ik werk in de kinderopvang).
Als je werkgever van niks weet, kunnen ze er ook niks mee. Zij willen ook niet dat je na je bevalling nog klachten houdt
Ga inderdaad opzoek naar een goede fysio, pak je rust, weinig tillen en op de juiste manier bukken.
 
Ik heb ook pittige klachten gehad, nog net wat eerder in de zwangerschap. Bij mij was een osteopaat de oplossing. Ongeveer 4 afspraken gehad, maar na de 1e afspraak meteen verlichting van de pijn.
 
Ik had met 12/13 weken al hele erge bekkenklachten. Gelijk naar fysio gegaan.
Maar klachten werden alleen maar erger. Met 20 weken. De helft van mn uren gaa werken.
Met 28 weken gestopt. (Kinderopvang)
Nu baby 10 maanden. En nog steeds heel veel pijn. Ondertussen nog steeds wekelijks bij een fysio. ( wel een andere)
Dus neem je klachten vooral serieus aub.
 
Ik heb ook al bekkenklachten nu 3 weken en ben nu 18 wrken. Gister bij fysio geweest ga daar echt zo dnel mogelijk heen om het te beperken
 
Terug
Bovenaan