Zwanger, niks op de echo te zien

<p>Lieve mensen,</p><p> </p><p>Moet even m'n ei kwijt (eigenlijk heel letterlijk).</p><p>Ik ben komend weekend 3 weken over tijd. Omdat ik altijd heel regelmatig ben, maakte ik mij vrij snel zorgen. Wij deden het wel met condoom, maar toch voelde het niet goed. De laatste keer was trouwens ook alweer 4 weken.</p><p>Uiteraard de nodige testen gedaan, en allen negatief. Al een afspraak staan om een anticonceptie staafje te laten zetten, want we willen het echt bij 2 kinderen houden.</p><p>Zo'n anderhalve week geleden had ik een kleine bloeding. Mocht geen naam hebben hoor.</p><p>Enfin, zowel de dokter, als mijn vriend zeiden, joh, je bent niet zwanger. En toch hè.... Afgelopen zondag toch maar weer een testje gedaan, en wat blijkt? Zwanger! 1-2 weken. Net dus. Qua tijdslijn klopt dat natuurlijk helemaal niet.</p><p>Dus, dinsdag naar het ziekenhuis voor echo en bloed laten prikken. Op de echo niks noppes nada te zien, zeker niet voor iets dat al 5 of 6 weken onderweg zou moeten zijn. Ook de eierstokken zijn helemaal schoon.</p><p>Ik ging er eigenlijk vanuit dat het klaar was: een lege echo zegt genoeg lijkt me. Toen kreeg ik gisteren de uitslag van het bloedonderzoek: hcg is 400! </p><p>Ik snap er echt helemaal niks van! Morgen weer een echo en bloed prikken, maar ik wil er zo graag vanaf. Door met m'n leven. Ik loop hier nu al een paar weken mee rond, en er is niks te zien en toch soort van klein beetje zwanger. Eigenlijk wil ik gewoon een abortus, maar ze kunnen moeilijk iets weghalen wat er niet is....</p><p>Wat denken jullie? Behalve afwachten dan, want ik weet dat dat het enige is dat ik nu kan doen. </p><p> </p><p>Liefs</p><p> </p>

Ik vind heel heftig om dit lezen.

Voor jou vooral bizar dat er niets te zien/vinden is terwijl je hcg blijkbaar wel oploopt.

Natuurlijk sta je vrij in je keuze wat je ermee doet. Ik hoop dat er snel iets te 'vinden/zien' is voor je (en je misschien stiekem wel van gedachten veranderd).

Sterkte !

Naar die onzekerheid. Heb je een vervolg afspraak gemaakt voor nog een echo over 2 weken of nog een keer lab prikken? Meer dan afwachten kan je niet doen denk ik? Sterkte

Hoi, 
Je hebt 4 weken geleden sex gehad, de test zegt 1 - 2 weken (Dus 3 tot 4 weken zwanger) dus qua tijdlijn kan dat kloppen. Ook was je de laatste keer niet ongesteld waardoor hey best kan zijn dat je oo een ander moment je eisprong hebt gehad. Hoe regelmatig je ook ongesteld bent, je lichaam "reset" zichzelf eens in de zoveel tijd waardoor je kater/niet ongesteld wordt. Ook stress & griep kunnen hier een aandeel in hebben. 
Ik zelf ging voor een echo met 6.0 weken en toen was er een vruchtje te zien die past bij 5 weken dus werden wij een week terug gezet. Ik weet 100% zeker wanneer "het" gebeurt is, maar toch kan er in je lichaam dus een week vertraging voorkomen. Zo kan het dus zijn dat jij 4 weken zwanger bent maar je lichaam pas 3. 
Zelf denk ik dus dat de kans vrij groot is dat je inderdaad zwanger bent. 
Gelukkig mag je morgen al voor een vervolg onderzoek. Spannend 

Wat een spanning. Ik hoop dat je inmiddels wat meer duidelijkheid hebt, zodat je voor jezelf kunt bedenken wat nu. Het klinkt alsof je er al goed hebt over nagedacht, zou fijn zijn als je snel terecht kunt. 

Terug
Bovenaan