Zwanger of een misskraam?

Hoop dat er iemand is met de zelde ervaringen..

Ik heb ongeveer een jaar de evra pleister gebruikt.
19 maart 2023 heb ik de pleister afgehaald.
22 maart werd ik ongesteld
31 maart had ik een druppel bloed en daarna bruine afscheiding.
Op 6 april had ik een positieve zwangerschapstest van clearblue 1-2 weken zwanger.
Nu komt het, gisteren 11 april had ik bruine afscheiding in de ochtend. Gelijk bij de verloskundige langs mogen gaan.
Ze zag op beeld een dikke baarmoederwand waar er dus genesteld kan worden maar geen duidelijke holte. Volgens berekeningen moet ik 6 weken zwanger zijn en had ze wel duidelijk een vruchttje moeten zien. (Maar vorige week gaf het wel 1-2 weken aan op de test indicator.)
Vanochtend had ik weer een druppel bruine afscheiding.
Kan dit een miskraam zijn? Of is het nog een prille zwangerschap? Iemand die dit ook heeft meegemaakt? Voor derest geen last van krampen of hevige bloedingen..
 
Ze berekend vanaf 22.02.2023 eerste dag van mijn laatste menstruatie. Zo kwam ze op die 6 weken. Het lastige is dat we niet weten hoelang mijn cyclus is.. 
 
 
De testen met weken indicator geven het aan vanaf de ovulatie, hier moet je dus 2 weken bij optellen om je zwangerschapsduur te krijgen. 1-2 weken is dus 3-4 weken voor verloskundige. Je krijgt je eerste 2 weken erbij omdat het anders niet te doen is. Vroeger (en nu nogsteeds niet precies) wist men namelijk niet wanneer een ovulatie oid was, alleen een laatste bloeding, dus 40 weken zwangerschap ipv 38. Als dit een beetje logisch overkomt ;)
Maar zou je dan niet op max 5 weken moeten zitten en zou het dan niet kunnen. Ik heb helaas geen ervaring met, zwangerschappen en zeker niet met zo vroeg echo's. Ik denk dat je helaas niets anders kunt dan wachten of je gaat bloeden of over een paar weken hopelijk een goede echo. Het kan nog alle kanten op denk ik... succes! Je kan natuurlijk wel nog even een nieuwe test met wekenindicator kunnen doen. En bloedverlies tijdens de zwangerschap komt nog best vaak voor, dus het kan echt nog wel.
 
Maar 22-02 had je die pleister toch nog? En 22 maart ben je nog ongesteld geweest? Ik mis dus een maand. En dat kan dan allemaal prima kloppen. Ik snap niet waar de VK 22 feb vandaan haakt
 
Ik nam aan dat ze 22 februari ongesteld bedoelde en dus ook 19 februari de pleister eraf. Dan is het wel 7 weken volgens mij, maar dichterbij. Maar dat maakt nogsteeds dat vooral na stoppen met anticonceptie je cyclus heel anders kan zijn.
Ik denk dat je ovulatie veel later is geweest en je nu pas ongesteld zou moeten worden. Het zou dus nu door kunnen zetten en dan heb je een vroege miskraam/mislukte innesteling of je hebt gewoon wat bloedverlies tijdens zwangerschap. Even afwachten nog.
 
Terug
Bovenaan