Zwanger of miskraam

Hallo, hopelijk kan iemand mij duidelijkheid geven of gerust stellen. Sinds een paar maanden zijn we bezig met onze kinderwens. 21 februari werd ik later ongesteld dan normaal dus dacht ik zwanger te zijn. Helaas toch niet het geval. Vorige maand ook ongesteld al was het wat minder dan normaal. Ik heb deze maand met ovulatietesten gewerkt en zit nu in de vruchtbare periode. Woensdagavond gemeenschap gehad en vrijdagavond laat ook nog. Echter verloor ik vrijdagmiddag en zaterdagmiddag wat bloed terwijl ik pas over 2 weken mijn menstruatie heb. Nu heb ik voor de zekerheid (na advies van mensen uit deze groep) ook een zwangerschapstest gedaan aangezien de ovulatietesten continu positief blijven. Twee zwangerschapstesten meteen 2 streepjes. Toen nog clearblue met weken indicator gedaan en die gaf 1/2 weken aan. Ik heb alleen daarvoor veel water gedronken omdat ik anders niet hoefde te plassen. Heb de verloskundige ook gebeld en ik kan dinsdag bloed prikken. Ik weet het dus nu niet. Kan het zijn dat ik een miskraam heb (gehad). Zou de vorige menstruatie een innestelingsbloeding geweest kunnen zijn? En bloedverlies afgelopen dagen door gemeenschap? Bedankt voor het meedenken ❤️
 
Helaas heeft hier niemand het antwoord op. Ook van het bloed prikken zal je niet veel wijzer worden want er zal hcg gemeten worden. Meer dan dat vertelt een bloedtest ook niet. Alleen een tweede bloedtest enkele dagen na de eerste bloedtest of een echo zal je meer kunnen vertellen.
 
Een ovulatietest slaat ook positief uit bij zwangerschap.

Zelf heb ik beide zwangerschappen een innestelingsbloeding gehad. Dat was op te vangen met een inlegkruisje. Het kan heel goed zijn dat je dus ‘gewoon’ zwanger bent.

Soms kun je ook aan de zwangerschapstest zien dat ze oplopen en steeds donkerder kleuren. Dat geeft dan aan dat het hCG stijgt en is meestal een indicatie dat het ontwikkelt (garanties dat het goed zal gaan heb je echter nooit)
 
Terug
Bovenaan