Zwanger of niet 1 maand na abortus? Help

Hallo

Ik heb om precies te zijn 5 weken geleden een abortus ondergaan. Ik ben moeder van 3 grote kinderen en was ongepland zwanger van mijn vriend, met wie ik een onstabiele relatie heb.
Na veel wikken en wegen heb ik na heel veel tranen besloten tot een abortus. Inmiddels 5 weken geleden.
Na de abortus hebben wij 3 keer sex met elkaar gehad; met condoom.
Nu had ik afgelopen maandag een telefonische afspraak ivm de nacontrole. Ik moest nog even een test doen en deze bleek positief.
Meteen mocht ik langskomen voor een echo.
Alle scenario’s door mijn hoofd;
Abortus was mislukt;
Restweefsel/hormoon nog in lichaam
Nieuwe zwangerschap

Op de echo was een prachtig schone baarmoeder zonder restweefsel te zien.
Het enige dat het nog kon zijn was een nieuwe zwangerschap. Hoe dit heeft kunnen gebeuren is mij een volledig raadsel; geen contact zonder condoom en voor zover we weten niets mis gegaan.
En toen… zag de art een zwart rondje oodne echo….. ze begon te stamelen en heeft me geprobeerd gerust te stellen dat het vocht kan zijn maar ik ben niet overtuigd.
Tot nu toe geen menstruatie maar wel een dag of 10 geleden een mini bloeding (innesteling??)
Alles op zijn kop…. Nu in afwachting van een bloedtest maar t is zo pril dat ik ook daar niet zeker over ben.
Wat denken jullie?
 
Je weet pas of je zwanger bent als een echo over een week of twee dit bevestigd of met meerdere bloedtesten zodat een stijgende lijn zichtbaar is. Een positieve test slechts vijf weken na de abortus provocatus vind ik niet zo gek. Het dalen van hcg kan langzaam gaan. Een enkele bloedtest zou mij niet overtuigen. Het is dus afwachten of je haalt zelf nog een abortuspil. Dat kan zelfs bij de drogist.
 
Hcg kan nog lang aanwezig zijn. Er staat 3/4 weken voor, dus 5 weken kan nog wel aannemelijk zijn. Ik denk niet dat je cyclus al is hervat. Weet je inmiddels al meer?
 
Terug
Bovenaan