Zwanger? of niet meer??

Hallo allemaal,

ben nu 6 weken zwanger en heb vanaf zaterdag wat bloedverlies. Het is geen hele menstruatie, maar met afvegen telkens wat bloed. Het lijkt sinds vandaag wat minder te worden. De verloskundige kan nog niets voor me doen, bij 8 weken kunnen ze pas een echo maken om te zien of er een kloppend hartje is.......
Ik moet dus nu 2 weken afwachten of er een bloeding doorbreekt, of dat het zo blijft. En dan gaan ze over 2 weken kijken of er iets te zien is.
Die onzekerheid is echt verschrikkelijk. Wie van jullie heeft dit ook meegemaakt en hoe is dit afgelopen. Ik loop tegen de muren op.............

He Pippie81,

Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik weet precies hoe jij je voelt. Maar ten eerste wil ik ff zeggen laat je niet gek maken hoor door alle verhalen het zegt niks maar ik weet het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb nu 2 miskramen gehad en ik ben nu weer 5,5 week zwanger dus neem maar van mij aan wat onzekerheid is want ik ben mezelf ook aan het gek maken. Bij mijn eerste miskraam kreeg ik met 5,2 het gevoel heel duidelijk dat het was overleden en de dag erna kwam er bruinig bloed uit. Met 6 wk een echo gehad en het was veel ste klein precies de dag van dat gevoel zo oud was het met 8 wk weer een echo en het was er al niet meer een leeg vruchtzakje. Met 10 wk weer een echo en het zakje was gegroeid???????? Op de dag dat ik het eruit liet halen is het erzelf uitgekomen met 11 wk. AL die tijd van die bloedingen gehad. Met de 2e helemaal geen last van bloedingen of wat dan ook had de echo met 7wk en was weer een leeg vruchtzakje. Deze heb ik er met 9 wk uitlaten halen ik bleef niet nog langer doorlopen. Bij is er na onderzoeken uitgekomen dat ik een stof heb die te hoog is die trombose veroorzaakt nu slik ik vit b6 en ik heb nog steeds de zwangere klachten. Ik heb 24 oct mijn eerste echo met 7 wk maar ik zit echt te stressen hoor.

Het komt vast goed hoor en er zijn zoveel zwangerschappen die gewoon goed gaan met ernstige bloedverlies. Ik zou proberen om je echo eerder te krijgen want met 7 wk kunnen ze zeker goed een hartje zien. En het bloed wat je heb heeft vast met het innestellen nog te maken kan soms een paar dagen duren hoor.

Dat het bij mij toen fout ging wil niet zeggen dat het bij jou ook zo is. Probeer er lekker van te genieten dat probeer ik ook. Ook al is het niet altijd even makkelijk.

Ik wens je heel veel sterkte.

groetjes Nel

P.S. hou me op de hoogte

He Pippie,

Ik heb het zelf ook vaak meegemaakt. Ik  had bloedingen in week  5/6. Helaas is dit 3 x een miskraam geworden. Ook bij de huidige zwangerschap heb ik bloedingen gehad in week 5, maar dit keer gaat alles goed. Ook vorige week (week 9) weer bloedingen gehad, maar vrijdag op de echo was te zien dat ons wondertje het goed doet. Wel moet ik erbij vertellen dat ik momenteel (onder begeleiding van de gyn) bloedverdunners aan het slikken ben waardoor ik die bloedingen kan hebben.

Overigens zijn er veel vrouwen die bloedingen hebben tijdens de zwangerschap waarbij alles gewoon goed gaat. Maar helaas kan het ook een beginnende miskraam betekenen. Daar is helaas niets over te zeggen. Ik weet dat het enorm vervelend is om zolang in spanning te moeten blijven zitten.

Vind het wel raar dat je met 8 weken pas een echo krijgt. Vanaf 6 weken begint het hartje namelijk te kloppen en kun je dat mbv een inwendige echo zien. (Wij hebben het dit keer met 6w3d eindelijk mogen zien).

Ik duim voor je dat de bloedingen onschuldig zijn en dat je gewoon zwanger bent en blijft. Heel veel sterkte in deze o zo onzekere periode.

liefs,
Dion

Lieve meiden

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb gisteren nogmaals gebeld of ze me niet eerder zekerheid kunnen geven dmv een echo en dit willen ze pas echt bij 8 weken doen.....
Ik vind het zo moeilijk, wanneer weet ik nu of het echt een miskraam is geworden. Ik heb bloed met afvegen, ook helder bloed, maar niets tot een druppeltje in mijn maandverband. Ik heb geen baarmoederkrampen. Kan een miskraam zomaar gebeuren, met weinig bloedverlies en geen buikkrampen. Is het misschien al gebeurd???

Ik probeer me echt vast te houden aan positieve verhalen, maar weet ook dat bloedverlies, waarvan soms ook helder verlies geen goed teken is.

Ik wou dat ik twee weken een winterslaap kon houden...........................

Gr. Pippie

Hoi Pippie,

Ik leef met je mee meid!
Weet hoe jij je nu voelt...pff..echt niet fijn die onzekerheid.
Ik heb in aug. m'n 1e miskraam gehad bij 5 weken zwangerschap, vorige week m'n 2e miskraam weer bij 5 weken zwangerschap. Ik had pijnlijke borsten en dat was opeens helemaal weg...nou, toen wist ik wel weer dat het fout zou gaan. Het begon bij mij met een klein beetje bloedverlies, maar dat brak wel door na 1 dag. Ik heb weinig krampen gehad.
Misschien is het een goed teken dat het bloeden niet doorbreekt bij jou! Ik hoop het van harte voor je.
Heb je inmiddels alweer een zwangerschapstest gedaan? Bij mij was de test al snel negatief toen het bloeden goed doorbrak, maar ja, dat is ook niet bij iedereen zo, bij sommige blijft het hormoon nog lang in hun lichaam.

Wel balen zeg dat je niet eerder terecht kan. Ik wens je heeeeel veel sterkte toe en duim heel hard dat het toch goed zit.

Groetjes,
Angel

Hoi Pippie,

vervelend joh, dat bloedverlies. En dan die ernorme onzekerheid die het veroorzaakt. Zelf heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook bloedverlies gehad rond 7 weken, maar die zwangerschap is helemaal goed gegaan.
Bij m'n tweede zwangerschap geen bloedverlies, maar op de echo bij 8 weken een leeg vruchtzakje. Ik kreeg pas bloedverlies na 10,5 weken en ben na 11 weken het vruchtzakje verloren. Het was een hele flinke menstruatie zeg maar.
Wel of geen bloed, het zegt dus lang niet alles. De onzekerheid zal nog wel blijven totdat je echt met eigen ogen hebt gezien dat het hartje klopt, maar ik hoop van harte voor je dat over een paar weken alles goed blijkt te zijn!! Tot die tijd lucht je maar gewoon af en toe je hart hier op het forum.

Groetjes,
Margrethe

Terug
Bovenaan