Zwanger of niet? Wie kan mij helpen?

<p>Lieve iedereen,</p><p>Toen ik de anticonceptie pil slikte had ik iedere maand een cyclus van rond de 28-30 dagen. Vorige maand gestopt met het slikken van de pil (ronde 1) en werd ik op dag 33 helaas, maar te verwachten ongesteld. Nu is ronde 2 en ik zit momenteel op dag 41, als ik mijn cyclus bijhoudt zoals deze vorige maand was ben ik al 8 dagen overtijd (wanneer ik mijn normale cyclus reken zelfs 2 weken).</p><p>Nu komt de grote twijfel... ik ben flink overtijd en dit kan dus duiden op een zwangerschap, het kan ook zijn dat dit nog met ontpillen te maken heeft... aan de andere kant werd ik vorige maand wel ongesteld. Ik heb rond en voor de dagen dat ik ongesteld moest worden wel last gehad van krampen, gevoelige borsten, hele erge vermoeidheid, afscheiding etc. </p><p>Waar doe ik goed aan? Ik wil niet teveel hopen.. is de kans aanwezig dat het al raak is? Of is dit vrij onwaarschijnlijk? Wat zijn jullie ervaringen?</p><p>Groet, Lara </p>

Geef je lichaam de tijd! Zeker omdat je nog niet zolang gestopt bent met de pil.
Ik ben nu inmiddels 42dagen overtijd en nog geen niks terwijl ik heel veel zw kwaaltjes heb. De ha wilt pas wat doen als ik 4 gemiste menstruaties heb gehad. (Intussen wel een jaar met de pil gestopt)
Succes! 

Alleen een test zal antwoord kunnen geven. Ik zelf heb erg veel ‘last’ gehad van allerlei verschijnselen toen ik stopte met de pil en zo ook een onregelmatige cyclus. Ene keer duurde het nog geen 14 dgn en andere moment kon het weer weken duren. Is bij mij nooit regelmatig geworden. 

Hoi Lara,
Helaas hier t zelfde verhaal.. Vanaf het begin van t jaar gestopt met de pil en al die tijd een redelijk normale cyclus gehad, tot vorige maand.. Drie weken overtijd, diverse klachten gehad en drie testen gedaan, maar die was negatief.. Huisarts nam me gelukkig wel serieus met mn klachten en had t ook over bloedtest, die ook laten doen en ook die negatief..
Nu ondertussen alweer 11 dagen over tijd en wederom diverse klachten, alleen toch ook weer andere als de vorige keer.. 
Het enige wat je kan doen, is een test doen, dan weet je het zeker!
Succes ?

Kan even duren voor je normale cyclus gang komt, de kans om zo snel zwanger te zijn is klein. Maar je kunt net zo goed 1 van die lucky bastards zijn die het wel lukt. Alleen een test kan je dat vertellen. 

Ik zou even een test doen. Ik ben op 5 augustus gestopt met de pil. 10 augustus was mijn eerste menstruatiedag. Volgens de berekeningen zou ik rond 8 september ongesteld moeten worden. Mijn menstruatie bleef uit. 8 september meteen test gedaan. Die was positief. 9 september nog een keer want we konden het niet geloven dat we zo snel zwanger zouden zijn. Ondertussen 7 testen gedaan. Alle 7 positief . 3 oktober eerste afspraak bij verloskundige . Ik heb 18 jaar de pil geslikt.

Kortom... je kunt best zwanger zijn.

Ik zou even een test doen. Ik ben op 5 augustus gestopt met de pil. 10 augustus was mijn eerste menstruatiedag. Volgens de berekeningen zou ik rond 8 september ongesteld moeten worden. Mijn menstruatie bleef uit. 8 september meteen test gedaan. Die was positief. 9 september nog een keer want we konden het niet geloven dat we zo snel zwanger zouden zijn. Ondertussen 7 testen gedaan. Alle 7 positief . 3 oktober eerste afspraak bij verloskundige . Ik heb 18 jaar de pil geslikt.

Kortom... je kunt best zwanger zijn.

Terug
Bovenaan