Zwanger of niet????

Hallo Allemaal?
Wie heeft er ervaren hoe het is om ongesteld te zijn nadat de spiraal eruit is gehaald. Ik wordt er erg onzeker van. 1 mei was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Heb 17 mei de spiraal eruit gehaald. Dezelfde avond en om de ene avond sinsdien geklust. Even mijn geschiedenis want ik ben 22 mei voor het laatst op dit forum geweest. Ik ben 38, dochter van 8 en zoon van 5. Na de geboorte van mijn dochter een spiraal gehad. Nadat ik het uit heb laten halen was ik ongeveer na 2 of 3 maanden zwanger van mijn zoon. Ik weet het niet meer precies, maar het was wel snel gegaan. Nu weer de spiraal uit laten halen voor een derde kind, maar ik wordt onzeker van de signalen die ik krijg van mijn lichaam. Volgens mij heb ik een cyclus van 28 dagen. Niet echt goed opgelet, het komt wel regelmatig. als ik uitga van een cyclus van 28 dagen zou ik nu al behoorlijk ongesteld moeten zijn. Voorheen kreeg ik altijd dagen van te voren vreselijke pijnlijke tepels en puisten. Nog steeds geen pijnlijken niet eens gevoelige tepels gehad. De puisten heb ik wel licht gehad, maar ze waren na een paar dagen weer weg, ze zijn ook niet groot geworden, alleen even gevoelig gebleven. Wat ik wel heb en dat is wat mij zo onzeker maak is het volgende: rugpijn zoals gewoonlijk, pijn en een zeurderig gevoel in de onderbuik. en het ergste is dat ik ik 3 dagen geleden erg pijn in mijn buik had alsof ik ongesteld moet worden, het is wel een beetje anders. En ik heb een wat rosige afscheiding.Verwacht dat ik hevig ga vloeien, vooral de derde dag is het altijd heel erg. Maar nee hoor, op een maandverband een wat bruinerige vlek niet groter dan één euro cent. Datgene wat je eigenlijk ziet als de menstruatie echt op z'n eind is. Als ik druk bij het afvegen zie ik niets of iets lichtrose. Wel gisteren bij het drukken 1 keer heldere rode afscheiding(een beetje). Vandaag rosig bruine afscheiding, weer niet groter dan 1 euro cent. Het blijft maar op een plekje op de maandverband. s'avonds doe ik een maandverband om, als ik s'achtends wakker wordt is het hetzelfde. Normaal vloei ik gewoon echt flink en als ik na de wc ga om te plassen druppelt het er gewoon uit. Nu niet eens een druppel, behalve 1 keer toen ik afveegede na dat ik heel hard geperst had. Ik weet het gewoon niet. De ene moment denk ik dat ik niet zwanger kan zijn en een ander moment hoop ik dat het toch zo is. Echt raar. Wie heeft zulke ervaringen???

Veel liefs,
Bonny
 
ik heb niet echt zulke ervaringen maar het kan ook zijn dat het innestelingsbloed is dat is namelijk een soort van bruinige afscheiding.
ik heb alleen geen idee hoe dat gaat met een spiraaltje.
misschien kan je wat vinden op babybrabbel.nl of babypret.net.
succes groetjes tijger
 
Bonny,
Jou verhaal over die ongi pijn lijkt veel op dat van mij.
Ik had ook een spiraal, maar wat uit maakt is wat voor het spiraal het was. Met een myrena spiraal kan het zijn dat je cyclus eerst wat onregelmatig is door de hormonen die in dat spiraal zitten. Met een koperspiraal moet het als het goed is geen verschil maken, omdat dit niet met hormonen werkt.
Ik had een koperspiraal(omdat ik beslist niet over hormonen kan die via een ""kunstmatige" manier in het lichaam komen) En mijn cyclus was na het verwijderen onveranderd.
Groetjes en succes.
Ik
 
Hallo Ik en Tijger,
Bedankt voor jullie reactie.
Ik,ik had ook een koperspiraal in. Ik weet gewoon niet wat ik moet denken. Uitgaande van de feiten, zeker vandaag: de afscheiding is iets roder. Ik vloei nog niet echt, maar het vlekje op het maandverband is nu groter dan de omvang van 2 euro. Ik denk dat ik nu echt ongesteld ga worden. Als het zo is laat het maar komen, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Testen durf ik niet. Ik , kwam je menstruatie meteen vloeiend op gang de eerste keer nadat je het spiraal heb uitgehaald. Ben je al zwanger of ben je nog bezig.
Groetjes en succes,
Bonny
 
bonny, mijn ongi kwam gelijk goed op gang, of bleef eigenlijk overanderd na het verwijderen van het spiraal. We zijn nog bezig, ik heb een hele tijd gedacht dat ik geen tweede wilde, maar nu toch weer vol in de race. Ik ben nu drie dagen overtijd, en heb zo,n beetje alle verschijnselen voor een zwangerschap, maar ik wacht nog even tot vrijdag met testen, want het is al eerder gebeurt dat ik even overtijd was, en toen voelde ik me ook zo misselijk maar toen was er niks. Dus spannende dagen maar ik wacht maar rustig af.
Groetjes ik
 
Hallo Ik,

Bedankt voor je reactie. Inderdaad spannende dagen voor je. Ik duim voor dat je zwanger bent. Vanmiddag heb ik iets meer bloed verloren. Helderrood, dus toch niet zwanger. Het is nu weer rustig, al een paar uren niet gevloeid. Voel nu wel gerommel in mijn onderbuik. De komende dagen wordt ik dus flink ongi. Dan maar de 2e ronde.
Sterkte de komende dagen en duimen voor een positief resultaat.

Groetjes,
Bonny

 
Terug
Bovenaan