Zwanger of niet

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Hier nog een poging, mijn 1e berichtje staat er niet bij.

Al een paar dagen overtijd, durf nog niets te hopen dit is nl pas de 1e ronde. Zwangerschapskwaaltjes zijn er wel, of denk ik dat ze er zijn....moeilijk!
Kan iemand mij vertellen of een soms wat pijnlijke buik ook een kwaaltje kan zijn?
Heb al wel een test gedaan, een dag nadat ik ongi had moeten worden, maar daar kwam niets uit. Kan het zijn dat mijn lichaam toen nog geen duidelijke signalen gaf.....wat nou als ik bij een week overtijd nog een test doe??? Welke test raden jullie aan?
Spannend!
Groetjes Eefje

hoi eefje,
je schrijft dat dit je eerste ronde is, dus nu vraag ik mij af heb je de pil gebruikt? zo ja hoelang heb je die geslikt? als je de pil lang hebt gebruikt kan het zijn dat je lichaam zich eerst nog moet aanpassen en kan je klachten van nawerking van de pil zijn.
zwangerschap kent vele kwalen maar je kan het evt ook verwarren met ongitekenen, je bent nu een week overtijd? en nog geen positieve test? wacht nog even 2 weken voor dat je elke keer die dure testen er tegen aan gaat gooien, dat kan een hele duren bezigheid worden plus dat je jezelf helemaal gek maakt.
maar als je het toch wilt weten ga dan naar de huisarts voor een test en komt daar niets uit en blijven de klachten, dan kan je altijd nog om een bloedtest vragen.
en wil je zelf testen zou ik de predictor nemen, clearblue vind ik erg verwarrend aangezien die bij mij elke maand een + aangeeft en ik niet zwanger ben.
heel veel succes en laat even weten hoe het gaat.
liefs claudia

hoi naamgenootje!
Een pijnlijke buik kan zeker een teken zijn van zwangerschap.Dat had ik nl ook, het gevoel ofdat je heel hevig ongi moet worden.Maar dit is je eerste ronde, dus het kan natuurlijk ook zijn dat je cyclus nu even wat langer duurt omdat je net van de pil af bent.Ik had t idee dat mn lichaam toen moest "wennen" om het zonder de pil te doen. Ik hoop natuurlijk voor je dat je zwanger bent, zou geweldig zijn, zo snel, dus ik zal voor je duimen.
Groetjes eefje

Hoi Eefje,

Een pijnlijke buik kan inderdaad een zwangerschapskwaaltje zijn. Ik ben nu 8 weken zwanger en ik heb vaak steekjes in mijn buik.

Maar ik weet ook nog dat ik heftige steken had in mijn buik in de eerste maand dat ik met de pil gestopt was. Ook bleef mijn menstruatie uit.
Ik zou nog niet te veel hoop hebben dat het in een keer gelukt is. Natuurlijk hoop ik voor je van wel.

Mocht je over een week een nieuwe test doen, dan maakt het niet veel uit welke test je neemt. Ik heb twee testen gebruikt. Éen van het kruidvat huismerk (gaf erg snel aan dat ik zwanger was) en een clear blue test (deed er iets langer over).

Nou veel succes met zwanger raken.

GRoetjes Ivy

Ik had het er natuurlijk even bij moeten zetten.....ben al een maand of 4 met de pil gestopt. Wilde gewoon is bekijken of ik me fitter zou voelen zonder de pil te gebruiken.....leuke bijkomstigheid is dat we niet lang daarna serieus over kinderen begonnen na te denken......
Dus de pil fase moet bij mij al voorbij zijn, denk ik.

Terug
Bovenaan