Zwanger of niet

A

Anoniem

Guest
<p>Link naar foto: </p><p>  </p><p> </p><p>Lieve meiden, Ik ben nieuw hier. Als het goed zou ik morgen/overmorgen ongesteld moeten worden. Ik ben 3 maanden geleden gestopt met de pil en sinds dien doen we het veilig, behalve op 19 januari. Als ik het uitreken is dit dan ook een van mijn meest vruchtbare dag van de maand. Ik heb zaterdag de test van kruidvat early gedaan en zondag ochtend ook. Beide negatief, direct weggegooid. Vandaag heb ik de 2v5 test gekocht van kruidvat. Binnen de 5 minuten niks te zien. Nu was ik best moe en heb een uurtje geslapen. Test nogmaals bekeken en zie toch een soort van streepje of word ik gek? We hebben een kinderwens maar het heeft geen haast. Het is altijd welkom. Ik maak dit voor het eerst mee dus ik ben zo stom geweest om voor nod te testen, kon gewoon niet wachten haha. Heb nog wel een test over van kv 2v5 maar die wil ik dan donderdag of vrijdag doen. Zie afbeeldingen! Het was echt moeilijk om het duidelijk op de foto te zetten. Hoor graag jullie mening.</p>

Jullie hebben dus per ongeluk 1x onveilig seks gehad als ik het goed begrijp? Ik zou me niet direct zorgen maken, de kans dat het in één keer lukt is heel erg klein, zelfs wanneer een koppel er wel voor gaat zijn er maar weinig die gelijk de eerste maand zanger zijn. Bij de meeste duurt het een aantal pogingen. 

De meeste testen kan je na 10 minuten niet meer aflezen, de streep die er dan komt te staan is dan een indroogstreep, en dus geen positieve test. Even goed je bijsluiter doorlezen. 

Ik zou me dus vooral geen zorgen maken en eerst eens je ongesteldheid afwachten, waarschijnlijk komt die gewoon. Pas als die uit blijft weer een test doen in de ochtend.

Ik zou over een paar dagen nog eens testen .
De kans hoeft niet perse klein te zijn zoals hierboven gezegd word .
Zijn wel degelijk wat mensen die na 1 keer zwanger worden .  Er hoeft maar 1 goed zwemmertje tussen te zitten .
Succes  

Als je na 5 minuten het streepje niet zag dan is het wrs een indrooglijntje.. Als die positief is zie je het bij die testen gelijk! Gewoon morgen of overmorgen weer testen. Zelf heb ik ook altijd aantal dagen voor nod getest omdat ik ongeduldig was en kwam bij mij 2 keer gewoon positief uit!

Nicolle, een kans is gebasseerd op % kans dat het de eerste keer lukt. Dan hebben we het niet over toevallig 1 goed zwemmertje maar gewoon gemiddeldes, kansberekeningen, feiten. En die laten juist zien bij koppels die er echt voor gaan slechts 30% zwanger raakt in de eerste 3 maanden. 

Echt geen reden voor paniek dus, gewoon even rustig afwachten :)

Terug
Bovenaan