zwanger of niet??

Hoi, ik ben vrijdag a.s. een week overtijd. Ik heb afgelopen dinsdag een test gedaan, maar deze was negatief. Wanneer zou ik het weer kunnen proberen? Wie heeft ervaring? Ik ben zo nieuwsgierig of het nu wel of niet zo is dat ik zwanger ben. Het liefst doe ik vanavond weer een test.
 
hoi hoi,
spannend he??
Je kan het beste een test doen op het moment dat je eigenlijk weer ongesteld moet worden, dus nog een week of 3 geduld hebben, het kan zijn dat die test negatief is omdat je een stof in je urine krijgt die zorgt voor het gekleurde streepje, deze stof komt in je urine nadat je eigenlijk weer ongesteld moet worden.
veel succen en ik hoop het voor je.
Laat je het nog wel even weten>
groetjes simone, 28 weken
 
Of je kan gewoon naar de dokter gaan voor een bloedtest, kost je in principe evenveel als een test uit de apotheek en dan ben je meteen zeker! Ga ik trouwens ook doen volgende week als ik mijn mensturatie tegen dan nog niet heb, dan zou ik 8 dagen overtijd zijn. Ik heb een test gedaan dinsdag,toen was ik 1 dag overtijd en deze was ook negatief.

Succes!
 
Mij vertelden ze toen dat ik moest wachten tot minimaal een week na de menstruatiedatum (voor het geval je alsnog later ongesteld wordt). Ook had ik toen erg last van mijn borsten (had ik ook altijd met PMS maar dat stopte dan op moment van mijn ongesteldheid zeg maar en dit keer dus niet) en ik had veel last van witte vloed.

Spannend hoor!
We lezen het wel.

Groetjes,
Sanne (18 weken)
 
Hoi,

In principe zou je de test vanaf de eerste dag van de verwachte menstruatie moeten kunnen doen, maar niet bij iedereen is hij dan al positief (kan wel een week duren en bij sommigen duurt het nog iets langer). Je doet er wel verstandig aan om de test 's ochtends (met ochtendurine dus) te doen; deze urine is sterker geconcentreerd dus meer kans dat je dan een positieve test hebt (als je tenminste zwanger bent) dan als je de test 's avonds doet.
Ik zou 'm lekker morgen doen (maar je hebt dus kans dat er nog steeds niet voldoende hcg in de urine zit en dat je nog niet weet waar je aan toe bent).

(PS: voor het geval dat... Het maakt niet uit hoe donker of licht het streepje/plusje is, een verkleuring - hoe licht ook - betekent dat je zwanger bent. Geen verkleuring is: of niet zwanger of nog te vroeg).

Veel succes!!!
 
De ene test zegt 7 dagen en de andere na 3 dagen.Kijk even in je bijsluiter. Je ziet, ook bij de experts zijn de meningen nogal verdeeld. Ik heb zelf de volgende dag nog eentje gedaan, ander merk en voor de 2e keer heel vaag streepje. Vervolgens week gewacht en toen een dikke vette streep. Succes!!

 
Terug
Bovenaan