zwanger of niet?

Hallo iedereen,
Ik zit met het volgende:
Rond half juli heb ik voor het laatst gemeenschap gehad met mijn inmiddels ex-vriend. (Ongeveer 2 weken daarna kwam ik erachter dat hij me bedroog met een ander.)We hebben 6 jaar een relatie gehad, eerst gebruikte we pil en condoom, later alleen nog de pil.
Ik gebruik al bijna 7 jaar marvelon, daarvoor wat andere pillen waar ik niet goed op reageerde.
Precies 1 week nadat we gemeenschap hebben gehad kreeg ik een ziek gevoel, misselijk, echt misselijk en ziek. ongeveer na een week misselijkheid werd ik ongesteld? een week te vroeg. De bloeding duurde even lang als normaal, maar was wel veel minder als normaal, ene keer vuil bloed, dan weer stolsels, dan weer een klein beetje helder bloed.
Na een dag of 4 kwam er wel iets vreemds mee, een soort taai draadje met daaraan een soort balletje? Nog nooit zoiets gezien. Daarna nog 2 dagen ongesteld geweest ongeveer.
1 week na gemeenschap dus erg misselijk geworden, misselijkheid bleef tijdens mijn menstruatie en nu iets meer als een maand verder ben ik nog steeds misselijk. De eerste 2 weken was ik dag en nacht misselijk, nu komt het met vlagen. Het constant voelen van een soort brok in je keel, eerste weken was het net of ik teveel lucht in mijn maag had en daardoor erg veel boeren, kon wel gewoon alles eten/ drinken en dat kan ik nog steeds. Verder steken in mijn liezen.
Mijn borsten zijn de ene keer wat gevoelig en dan weer niet. De laatste week doen mijn tepels erg pijn, kloven.
Nu heb ik 's zomers wel vaker last gehad van tepelkloven, maar toch. En sinds 2 dagen een blaasontsteking.
Ik ben naar mijn huisarts gegaan met het vermoeden dat ik ondanks de pil zwanger ben, het is gewoon zo'n gevoel en dat ik het idee had dat mijn laatste menstruatie een innesteling kon zijn?
Mijn huisarts heeft me eigenlijk vrij snel afgescheept met onmogelijk, zal wel een griepje zijn, wacht je volgende menstruatie maar af. Ook vond hij de bloeding niet op een innesteling lijken, aangezien ik daarbij wel pms klachten had (maar ben eigenlijk nooit eerder ongesteld geworden voor mijn stopweek, tijdens pilgebruik)en menstrueren en toch zwanger zijn kan niet volgens hem. Ik weet dat het wel kan, toen mijn moeder zwanger was van mij heeft ze de eerste 3 maanden gewoon haar menstruatie gehad en die gebruikte geen pil of wat dan ook. Ook beweerd hij dat het onmogelijk is om zo snel na gemeenschap al zwangerschapskenmerken te hebben. Ik ben na mijn vermoeden direct gestopt met de pil en weet dus niet wanneer ik nu ongesteld zou moeten worden, aangezien ik gestopt ben.
Ik vindt dit voor een ordinair griepje wel lang duren en heb toch echt een sterk vermoeden, of mijn lichaam neemt me in de maling/ ga dingen zien die er niet zijn.
Zou ik nu al een zwangerschapstest kunnen doen? Of moet ik wachten tot ik overtijd ben?
Zou ik echt zwanger kunnen zijn en is het mogelijk om zo snel al zwangerschaps kenmerken te hebben, of kan er iets anders aan de hand zijn?

Alvast bedankt.

Groetjes Josephine


 
Je schrijft "wachten tot ik overtijd ben" maar als je half juli zwanger zou zijn geraakt dan zou je nu al lang overtijd zijn.
De normale duur van de periode eisprong-menstruatie is 14 dagen.

Als je graag meer zekerheid wilt zou ik een zwangerschapstest doen, als die negatief is kun je volgens mij gerust nog even afwachten, want dan is de kans op zwangerschap volgens mij erg klein.

Groeten,

N.
 
Ten eerste, wat een klolere vent!!

Ten tweede, als ik jouw was zou ik een test doen. Is deze negatief, dan zou ik alsnog je menstruatie afwachten. Als deze uitblijft gewoon nog een keer naar de huisarts en daar een test eisen. Scheelt jou weer E 8,50.

Mijn moeder was overigens al 4 maanden zwanger van mijn zus, maar de testen bleven negatief.

Succes meid en laat even weten wat de uitkomst is.
 
Ik sluite aan bij bovenstaande dames, alleen een test kan uitsluitstel geven.

Ik ben het niet met je huisarts eens, ruim voordat ik overtijd was werd ik 's nachts een keertje wakker en was ik misselijk. Het heeft maar 5 minuten geduurd, ik heb er verder ook niks van gedacht op dat moment, maar achteraf had het toch met die zwangerschap te maken. Verder ben ik dus helemaal niet meer misselijk geweest in de zwangerschap en vooral in het begin had ik gewoon het gevoel dat de menstruatie echt elk moment kon komen.

Doe een test en laat inderdaad even weten wat de uitkomst is. Verder moet je ook in je achterhoofd houden dat huisartsen prima dokters zijn, maar naar mijn ervaring weten ze bar weinig van zwangerschappen. Daarvoor moet je toch bij Verloskundigen of Gynaecologen zijn.

groetjes, Jane 35+5
 
Ga inderdaad een test halen, van die onzekerheid word je ook niet vrolijk. Dat je ha had gezegd dat de bloeding niet op een innesteling leek is onzin. Een innesteling is bij iedereen weer aders. Ik zelf heb twee weken lang bloed verloren en mijn ha dacht zelfs dat ik een vruchtje had afgestoten.
Ik had geen 'verschijnsellen' zal maar zeggen maar WIST gewoon dat ik zwanger was. Ik denk toch dat veel vrouwen dat goed aan voelen bij zichzelf hoor.

ps. volgens mij kosten de testen bij de ha tegenwoordig ook gewoon geld.

Veel succes!!!!!Ank
 
Niet om je bang te maken maar je verschijnselen kunnen ook op een soa lijken. Mocht je test negatief zijn laat je dan vooral op soa's testen. Met zo'n kolere vent zou dat niet vreemd zijn toch?
 
Terug
Bovenaan