Zwanger of niet?

A

Anoniem

Guest
Hallo lezers,

Ik heb me net sinds vanochtend aangemeld voor dit forum.

Woensdag 18 januari jl. ben ik gestopt met de pil. Ik en mijn man willen graag een kindje. We zijn allebei 30 jaar en we zouden het heel erg leuk vinden. De vraag is natuurlijk lukt het ook en kan het ook.

Maandag 23 januari jl. ben ik ongesteld geworden. Dinsdag 7 februari jl. heb ik een lichte bloeding (eisprong misschien?) gehad van 3 dagen.

Echter tot op heden ben ik nog niet ongesteld geworden. Vorige week en de week ervoor heb ik al een zwangerschapstest gedaan, maar die waren beide helaas negatief. Dit is nu de zevende week al en ik had dus al ongesteld moeten worden. Ik heb onlangs gelezen dat je het beste 's ochtends een zwangerschapstest kunt doen, is dat zo? Ik heb beide testen aan het eind van de middag gedaan.  

Eind van de week ga ik weer een test doen. Ach je wilt dan misschien ook graag  zwanger worden en ga je vanalles voelen  natuurlijk. Ik heb al een paar dagen hele zere borsten, moet erg vaak  naar het toilet om te plassen, heb een apart gevoel in mijn onderbuik, soms  zelf steken lijken het wel, heb last van bultjes, ben een paar dagen heel erg misselijk geweest en  ben erg moe.  

Wat kan  ik nu het beste doen? Moet ik de huisarts bellen misschien of moet ik gewoon nog even wachten?  Onlangs heb ik gelezen dat sommige dames na  2 maanden of 3 maanden nog ongesteld worden. Is dat zo?

Kan iemand mij wat advies geven, want ik weet het niet meer en  ik  wordt er zo onzeker van. Natuurlijk zou ik het leuk vinden om zwanger te zijn, maar  ja dat kun je niet afdwingen.

Groetjes van Luus    

Hallo,
Ja die pil kan rare dingen met ons lichaam doen. Vreemd ook dat je na 15 dagen een lichte bloeding hebt gehad. Over wat je gehoord hebt dat sommige vrouwen heel weinig ongesteld zijn.........daar kan ik over mee praten. Ik ben wel 72 dagen over tijd geweest en dat was ik dus echt niet zwanger. Dus helaas hoeft niet ongesteld worden niet te betekenen dat je zwanger bent.
Wel zou ik als je lang niet ongesteld word contact op nemen met je huisarts, die hebben daar volgens mij wel iets voor. Zelf heb ik nooit hulp gezocht bij de huisarts. Ik ben ondanks mijn extreem lange cyclussen zelf binnen een jaar zwanger geworden. De eerste keer na 6 maanden (maar toen moest de zwangerschapsduur nog 1,5maand worden bijgesteld vanwege mijn lange cyclus) en nu de tweede keeral na 3 maanden (en gelukkig niets hoeven bijstellen).  
Ik zou zeggen doe af en toe een test maar maak je er niet gek mee. En gewoon door blijven oefenen met je man..........je weet maar nooit wanneer vruchtbare dagen zijn.
Succes bij het zwanger worden.
Groetjes Lillian

Hoi Luus, het zou natuurlijk kunnen dat je zwanger bent. Maar dan moet de test toch ergens aan gaan geven dat het zo is.
Toen ik stopte met de pil heb ik ook eerst een cyclus van 6 weken en daarna van 7 weken gehad. Je lichaam moet gewoon even wennen aan het feit dat je gestopt bent met de pil. Ook de pijn in je borsten en steken in je buik en alle andere zwangerschaps-kwaaltjes die je op alle sites leest die zouden wijzen op een zwangerschap kunnen ook het teken zijn van een naderende menstruatie, die je nu anders zal beleven dan toen je nog aan de pil was.
Ik denk dat je nog even geduld moet hebben en volgende week nog een test doen. Als je er nu al te gestresst op gaat zitten wachten dan is het straks zo'n teleurstelling.  
Maar het kan ook best zijn dat je eisprong later is gekomen en dat daarom de test nog niet positief kan zijn. Het is een beetje aftasten, maar zeker voor de eerste 3 a 4 maanden is zo'n lange cyclus helemaal geen uitzondering.
Heel veel succes met alles. Geniet ervan, want ook de voorbereidingstijd is leuk!
Liefs Phira  

Hallo,

Ja je kan beter zwangerschaps testen doen omdat in de ochtend urine meer hormonen zitten, Ik neem aan dat je dus ook heel wat jaren de pil heb geslikt en dan duurt het ook langer om de pil uit je systeem te halen.
Je lijf kan je inderdaad rare vratsen met je uithalen zeker al sje lang aan de pil ben geweest.
Ik zou jezelf maar niet te gek maken met zwangerschapstesten en als je echt niet ongesteld word en of de ochtend urine wijst nog uit dat je niet zwanger bent zou ik gewoon naar de huisarts gaan.
ik hoop voor jullie dat je wel zwanger ben en ik zal voor je duimen
Groetjes moeder van 2 kids en de derde op komst

Terug
Bovenaan