<p>Lieve dames,</p><p>Ben een beetje in shock en zoek de hele dag al naar meer info op internet, wat me niet echt veel duidelijkheid geeft. 32 dagen geleden heb ik met medicatie mijn miskraam opgewekt (zou toen 10 weken zwanger zijn, met 7 weken negatieve echo gehad en waarsch met 5 weken al gestopt met groeien) -> zwanger na cryo terugplaatsing (ICSI). Medicatie sloeg direct aan, paar dagen rood bloedverlies, daarna bruin bloedverlies. Daarna wat steken gevoeld wat een eisprong doet vermoeden. Een paar dagen na het stoppen van bruin bloedverlies een controle echo, waaruit bleek dat m’n baarmoeder zo goed als schoon was. Ze dacht nog een klein restje te zien, maar omdat ze ook waarschijnlijk de restant van een eisprong zag (geen cyste), was het ok en leek mijn lichaam de cyclus alweer zelf op te pakken. Weer een paar dagen later een golfje rood bloedverlies wat daarna over is gegaan op bruin bloedverlies (nu anderhalve week). Vanochtend voor het eerst een zwangerschapstest gedaan, omdat ik gezien die vermoedelijke eisprong normaal al ongesteld zou zijn geworden (luteale fase gemiddeld 12 dagen). De test was positief! ? (het lukt helaas niet een foto te uploaden)</p><p>Maar kan ook nog zijn dat ik nog HCG in mijn lijf heb na die miskraam. Maar dan had ik denk ik geen eisprong gehad?<span style="-webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0);"> </span>Komende dagen in ieder geval maar even blijven testen, om te zien of de streep donkerder wordt.. Maar hopelijk heeft iemand hier andere ervaringen of weetjes over het afnemen van HCG na een miskraam..? Na 3 jaar een kinderwens en het hele medische circus, zou dit wel echt een wonder zijn.. (daarom ook moeilijk te geloven, en tegelijkertijd hoopgevend..)</p><p>Dankjulliewel vast! Dikke knuffel!!</p>