Zwanger of nog HCG in lichaam na miskraam?

<p>Lieve dames,</p><p>Ben een beetje in shock en zoek de hele dag al naar meer info op internet, wat me niet echt veel duidelijkheid geeft. 32 dagen geleden heb ik met medicatie mijn miskraam opgewekt (zou toen 10 weken zwanger zijn, met 7 weken negatieve echo gehad en waarsch met 5 weken al gestopt met groeien) -> zwanger na cryo terugplaatsing (ICSI). Medicatie sloeg direct aan, paar dagen rood bloedverlies, daarna bruin bloedverlies. Daarna wat steken gevoeld wat een eisprong doet vermoeden. Een paar dagen na het stoppen van bruin bloedverlies een controle echo, waaruit bleek dat m’n baarmoeder zo goed als schoon was. Ze dacht nog een klein restje te zien, maar omdat ze ook waarschijnlijk de restant van een eisprong zag (geen cyste), was het ok en leek mijn lichaam de cyclus alweer zelf op te pakken. Weer een paar dagen later een golfje rood bloedverlies wat daarna over is gegaan op bruin bloedverlies (nu anderhalve week). Vanochtend voor het eerst een zwangerschapstest gedaan, omdat ik gezien die vermoedelijke eisprong normaal al ongesteld zou zijn geworden (luteale fase gemiddeld 12 dagen). De test was positief! ? (het lukt helaas niet een foto te uploaden)</p><p>Maar kan ook nog zijn dat ik nog HCG in mijn lijf heb na die miskraam. Maar dan had ik denk ik geen eisprong gehad?<span style="-webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0);"> </span>Komende dagen in ieder geval maar even blijven testen, om te zien of de streep donkerder wordt.. Maar hopelijk heeft iemand hier andere ervaringen of weetjes over het afnemen van HCG na een miskraam..? Na 3 jaar een kinderwens en het hele medische circus, zou dit wel echt een wonder zijn.. (daarom ook moeilijk te geloven, en tegelijkertijd hoopgevend..)</p><p>Dankjulliewel vast! Dikke knuffel!!</p>

Hoi!

Wat rot dat je een miskraam hebt gehad! Helaas heb ik dit vorig jaar ook gehad een miskraam bij 11 weken en opgewekt met medicatie. Helaas niet het antwoord wat je wilt horen, maar ik heb hierna wekelijks getest om te kijken of het hcg weg was.
Dit heeft bij mij 6 weken geduurd.

Ik hoop voor jou dat het een nieuwe zwangerschap is en ik zou blijven testen om te zien of je testen op of aflopen.

Succes!?

Wat erg dat je een miskraam hebt gehad :( Een groot deel van je verhaal komt overeen met mijne. Ik ben ook via ICSI zwanger geworden, maar bij de 8 weken echo zagen ze dat het vruchtje al met 5 a 6 weken gestopt was met groeien. Toen ik bijna 10 weken 'zwanger' was is de miskraam opgewekt met medicatie. Net als bij jou heeft dat direct gewerkt. Dit is nu 2,5 week geleden. Ik heb sinds die tijd om de 4 dagen ongeveer getest en hij is nog steeds positief (inmiddels wel wat lichter positief) Het kan dus helaas heel goed zijn dat het nog een overblijfsel is dat in je urine zit. 
volgens mij kan je lichaam wel een eisprong geven als je nog hcg in je lijf hebt. Ik heb sinds gisteren ook wat druk bij mijn eierstokken wat ik altijd heb als ik een eisprong ga krijgen, dus volgens mij kan dat wel gewoon. overigens zei de arts afgelopen vrijdag dat ze nog geen eisprong aan zag komen, dus dat gevoel komt misschien ook gewoon van dat mijn buik nog gevoelig is van alles wat er de afgelopen tijd in gebeurd is. Misschien is dat wat jij ook gevoeld hebt?
 denk inderdaad de enige optie die je hebt is blijven testen en kijken of ze donkerder worden. En eventueel de fertilitietsafdeling bellen. Ga je binnenkort beginnen met hormonen voor een nieuwe behandeling? Zo ja dan kunnen zij misschien wel met een bloedtest kijken of het hcg af neemt of toe neemt. Het zou namelijk zonde zijn als je een nieuwe behandeling uit moet stellen. 
Het zou denk ik nog beide kanten op kunnen. Ik ga heel hard voor je duimen dat het nieuw hcg is!!   

Wat naar allemaal!
Het kan inderdaad overblijfselen zijn van je vorige zwangerschap. Het enige wat je kan doen om dit zeker te weten is om 1 of 2 keer per week te testen en kijken of het lijntje lichter word. Gebruik wel altijd dezelfde testen. De ene is iets gevoeliger als de andere.
Ik heb zelf ook een miskraam gehad, 1.5 maand terug gecurreteerd (2e zwangerschap). Ik vond het bij mij al vervelend, ik kan mij dus niet voorstellen hoe heftig het is als je al zo lang probeerd zwanger te worden!
Mij is wel verteld dat je na een miskraam vruchtbaarder bent dan normaal en velen lukt het dan ook om binnen 4 maanden weer zwanger te zijn. Ik hoop dat dit voor jou ook geldt! Het kan wel dat je lijf/baarmoeder er bij de eerste eisprong na de miskraam nog niet aan toe is om zwanger te worden.

Dank voor jullie lieve en uitgebreide reacties al!! 
De hoop dat het spontaan gebeurt is er natuurlijk altijd, en ik ken de verhalen over verhoogde vruchtbaarheid na een miskraam ook inderdaad, maar ergens hou ik er vooral ook rekening mee dat dat niet het geval zal zijn, als het al 3 jaar niet spontaan lukt..
Bizar om een bijna vergelijkbaar verhaal te lezen.. de miskraam heeft mij vooral vertrouwen gegeven in dat mijn lijf het dus wel kan, die bevestiging hadden we nog nooit gehad. We hebben nog 2 cryo's, en terugplaatsing vindt plaats in mijn natuurlijke cyclus. Dat zou in principe gelijk kunnen starten als ik mijn menstruatie na de miskraam heb gehad. Ivm vakantie slaan we die ronde even over, zodat we na onze vakantie weer met nieuwe energie er tegenaan kunnen. 

Gisteravond dikke krampen gehad, dus had verwacht dat ik vanochtend rood bloedverlies zou zien, maar dat is niet het geval. De mindfuck continues.. 
Ik twijfel een beetje om te bellen naar het ziekenhuis, omdat ik verwacht dat ik te horen krijg dat ik het nog even aan moet kijken. Bloedprikken op HCG gebeurt vanuit mijn ziekenhuis niet (kan er wel naar vragen natuurlijk), maar dat werkt naar mijn idee hetzelfde als meerdere keren een test doen om te zien of het streepje lichter wordt. 
maar als ik jullie verhalen lees, dan kan het dus echt lang duren voordat het HCG weg is. Vooraf niet helemaal bedacht ofzo ???

Ik was even benieuwd of je nog getest hebt en of het streepje donkerder is geworden? Ik hoop het zo voor je?! 

Hi!

Ten eerste wat vreselijk voor je dat je een miskraam hebt door moeten maken. Een kindje verliezen lijkt me het moeilijkste wat er is.

Helaas kan ik geen eigen ervaring met je delen, wel heeft mijn vriendin tot 5 weken na haar miskraam positief getest, uiteraard werden die testen steeds minder duidelijk. Weet niet of je inmiddels alweer getest hebt?

Door mijn studie heb ik geleerd dat HCG best lang soms wel tot 6 weken in je systeem kan zitten, maar ook dit verschilt weer van vrouw tot vrouw!

Ik hoop snel dat je opnieuw zwanger mag raken of dat je dat inmiddels al bent. Hopelijk weet je snel meer, ik zal voor je duimen! ?

Terug
Bovenaan