Zwanger of ontwenning hormonen?

<p>Lieve allemaal, na dagen het internet afspeuren toch maar besloten om hier om hulp te vragen. Ik hoop echt dat jullie mij misschien iets wijzer kunnen maken en jullie ervaring willen delen met mij.</p><p>Sinds mijn 13e ben ik al aan de pil gegaan aangezien ik last kreeg van migraine. Op mijn 21e ben ik overgestapt naar de mirena spiraal, deze heb ik 6 april laten verwijderen aangezien wij graag zwanger willen worden. <br />Uit nieuwsgierigheid toch maar gelijk ovulatietesten gekocht aangezien ik al 8 jaar niet ongesteld ben geweest en dus geen idee heb hoe mijn cyclus in elkaar zit. Op 14 en 15 april een positieve test gekregen. <br />Inmiddels heb ik ontzettend veel klachten waarvan ik niet weet of dit een zwangerschap kan zijn of dat dit komt doordat mijn hormonen totaal van slag zijn doordat ik voor het eerst in 16 jaar geen anticonceptie gebruik. <br />Is er iemand die hier evaring mee heeft en dit met mij zou willen delen? <br /><br /></p><p>alvast bedankt! <br />liefs Beau </p>
 
Ja als ik op internet ga kijken zijn de verschillen bijna minimaal inderdaad. Probleem is dat ik het zo lastig vind om gewoon te wachten aangezien ik mij zo vervelend voel... ben bang dat ik inderdaad niet anders kan dan gewoon wachten helaas 
 
Ik heb ook een paar keer gedacht dat ik zwanger was ivm met klachten en werd telkens ongesteld. Vorig jaar juli gestopt met de pil. Ik heb de pil 12 jaar geslikt. Verder waren wij er niet mee bezig en werd ik januari zwanger. Zeven maanden later dus. Ontpillen kan best lang duren want je heb al die tijd geen natuurlijke menstruatie gehad. Maar had je nou een positieve ovulatie test in handen of zwangerschapstest?
 
Ik had een positieve ovulatietest. De afgelopen 8 jaar heb ik de mirena spiraal gehad en dus geen pil meer. Ik had begrepen dat er een stuk minder hormonen zitten in de spiraal dus ik schrik een beetje van de hevige klachten. Ik voel me echt totaal niet meer mezelf, kan huilen om niks en het liefste zit ik de hele dag chagrijnig op de bank haha. Zoveel vreemde lichamelijke klachten, heb ineens zweethanden, mijn haar is binnen 12 uur zo vet dat je er soep van kan koken en ik sta te hijgen als een paard als ik de trap op loop. Herken jij deze klachten? Ik weet dat ik gewoon moet afwachten maar dat is oh zo lastig. Als ik weet waar het vandaan komt kan ik me er iets beter bij neerleggen dat het nu eenmaal zo is. 
 
Ik denk dat wij doe vraag ook niet  voor je kunnen beantwoorden.
Wij weten natuurlijk ook niet waar het vandaan komt.  Heb je er echt geen rust bij zou ik morgen even je huisarts contacten. Wellicht kan die iets voor je betekenen.
Succes 
 
Hey, Ik heb  15 maart mijn spiraaltje laten verwijderen. Daarvoor vanaf mijn 15de de pil. Altijd aan de hormonen gezeten?. De hele maand tot 11 april heb ik veel klachten gehad. Van doorbraakbloedingen tot misselijkheid, buikkrampen, duizelig, geen zin in eten, opgeblazen gevoel enz. Mijn huisarts zei focus je niet op nu zwanger worden. Wacht tot je je eerste echte menstruatie hebt gehad en begin dan. Want uw lichaam moet nog wennen aan het niet krijgen van externe hormonen. Je krijgt van alle symptomen waardoor je denkt zwanger te zijn maar dat kon je vergelijken met ontwennen van hormonen. Wacht na het spiraal eerst op je menstruatie. Men kan de eerste maand al zwanger worden. Maar dat is dan een leuke verrassing als je de mindset hebt van oke, ik wacht op mijn menstruatie. 11 april ms gehad, 25 april eisprong en nu zou normaal de innesteling moeten plaatsvinden. 9 of 10 mei kan ik testen. Vroeger ook maar dat ga ik niet doen. Want dan ga ik mijn hoofd zot maken en misschien loopt er toch nog iets mis.. Naar huisarts gaan als je niet heel zeker bent. Maar ik denk dat je hetzelfde antwoord als mij gaat krijgen. Ik dacht ook dat ik zwanger was maar op 11 april kreeg ik toch mijn menstruatie. Het kan beide. Test elke week als je denkt zwanger te zijn. Mijn menstruatie kwam pas 28 dagen na verwijderen spiraal. Ik hoop alvast dat je zwanger bent. Maar reken er ook op dat het gewoon klachten zijn van ontwennen hormonen. 
 
Hoi dames,   Als het mag sluit ik me graag bij jullie aan.  Hoe gaat het nu met je Beau??  13 april is mijn mirena verwijderd, 20 april licht positieve ovulatie test en 21 april positieve (heel donkere streepjes) ovulatie test. Het is nu 12 dagen na mijn eisprong. Heb eigenlijk geen klachten, slaap wel slecht de afgelopen 2 dagen maar waarschijnlijk hier teveel mee bezig? Ik heb nog geen menstruatie gehad na verwijdering mirena. Ik heb deze 7 jaar gehad en dus nooit meer een menstruatie gehad sindsdien. Ik zit eraan te denken dit weekend te testen. Dan zit ik 16-17 dagen na mijn eisprong. Zouden jullie dit ook adviseren? Ik weet dus niet wanneer ik ongesteld zal ‘moeten’ worden.. beetje vervelend al dat wachten.. ?  Ik hoor graag hoe jullie erover denken☺️  


- aanvulling; ik begin nu iets bloederige afscheiding te krijgen. Kan dit nu nog innestelingsbloeding zijn?
 
Terug
Bovenaan