Zwanger of toch niet meer?

Hallo dames

Ik ben nieuw hier maar zit met een aantal frustraties die ik toch wil delen.
4 jaar geleden heb ik 2 miskramen achter elkaar gehad, met 10 en 12 weken.
Daarna zwanger geworden, een rot zwangerschap gehad, met 34 weken bevallen van een gezonde zoon!
Nu heb ik een nieuwe partner en wilde we samen ook nog graag 1 kindje.
Nou goed gestopt met de pil.
2 maart voor het laatst ongesteld geworden.
Afgelopen weekend een positieve zwangerschapstest.
Gisteren kreeg ik last van krampen en steken, vanmorgen wat bloed verlies en toch maar even langs het ziekenhuis.
Daar kreeg ik een echo, OP MIJN BUIK, wat ik al erg raar vondt voor deze zwangerschapsduur.
En daar werd me even plat gezegd dat ik een miskraam had want ze zag alleen maar een vlekje op het scherm!
Ik zou volgens haar nog wel bloedverlies blijven houden de komende dagen.
Wat denken jullie?
Wanneer klopt een hartje?
Is deze zwangerschap zo pril en klopt er nog niks of is het toch foute boel??

Gr trotse mama

6 tot 7 weken dan begint het hartje. Bij 4,5 week kunnen ze zelfs bij een inwendige echo alleen een vruchtzakje zien. Helaas zal het toch afwachten worden voor je. Wordt het bloedverlies heel hevig, dan weet je zelf al genoeg. Maar bij licht bloedverlies is er zeker nog wel een kans op een goede zwangerschap. Ik heb zelf 3 miskramen gehad en bij de zwangerschappen die wel goed zijn gegaan heb ik bij beide tot 13 weken ongeveer bloedverlies gehad. Heel veel sterkte met afwachten.

Pff slopend dat wachten he..
Ik had ook echt het idee dat ze wel een inwendige echo moest maken maar werd niet gedaan.
Het bloed verlies is echt maar weinig geweest, en buikpijn is ook weg.
Ja bij mijn zoontje heb ik de 34 weken lang bloedverlies gehad..
Dus idd wordt afwachten, moet maandag weer na het ziekenhuis dus wordt een lang weekend!
Dankjewel voor je berichtje

Bij mijn 1e zwangerschap werd er ook klakkeloos gezegd in het ziekenhuis dat ik een miskraam heb gehad omdat ik bloedverlies had. Ook zeiden ze dat ik maar een vervolg afspraak moest maken voor nog een controle en eventueel een curretage. Ik stond ook weer na 5 minuten buiten. Heel erg asociaal die dokters van tegenwoordig! Een vriendin van mij werkt in een ander ziekenhuis op de afdeling verloskunde. Ik had haar opgebeld en uitgelegd wat ze hadden gezegd in het ziekenhuis. Ik kon het niet geloven en wilde graag een second opinion! Ze had via een collega geregeld dat ik bij hun een echo mocht komen maken. En ja hoor dezelfde avond bevestigd dat er een kloppend hartje aanwezig is. Mijn zwangerschap is met 26 weken helaas niet goed afgelopen met een doodgeboorte. Maar dat had niets met bloedverlies te maken. Ik zou een second opinion aanvragen. Succes!

Terug
Bovenaan