Zwanger of toch niet

<p>Lieve mommy's en to be    Ik ben einde raad ik heb 22 nov achtergekomen dat ik zwanger ben clear bleu 1-2. Yeeeey tot dat ik maandag opeens bloed verloor, niet veel minder als een menstruatie ik belde me verloskundige en die gaf aan dat het een innesteling kon zijn woensdag is het gestopt ben nog naar de ha gegaan en die zij verder ook niks te kunnen donderdag weer paar druppels bloed en daar bleef het bij ik heb daarna weer me verloskundige gebeld en die zij kom dan maar even langs zo gezegd zo gedaan vrijdag gegaan worden eerst drie andere  mensen geholpen toen was ik aan de beurt het heeft letterlijk 2 min geduurd ze heeft met de echo gegeken en zei nee ik zie niks en nam de tel alweer op nu mijn vraag weten julie wat het kan zijn en zou het dan toch nog een miskraam zijn geweest net weer 2 druppels bloed verloren.</p>
 
Het enige juiste wat je kan doen, wat je duidelijkheid verschaft: een bloedtest (hcg) doen via de huisarts, en dan week later nog eens (bloedtesten geven enkel het juiste antwoord, bloedtesten liegen nooit. Daarnaast zie je ook of je hcg mooi stijgt (verdubbelen iedere 2/3 dagen). Voorbeeld: Mijn startwaarde na de terugplaatsing van 1 embryo was echt een TOP score: hcg 750!! (Normaal is dit rond de 100) helaas met 6 weken een lege vruchtzak. Ik wil dus zeggen: je weet helemaal niet of het goed blijft gaan, hcg waarde zegt niet altijd wat. Je kan ook afwachten tot je eerste echo (ga dan niet zitten hypen “ik ben zwanger hiep hoi”... want ja, wacht gewoon met het wereldkundig maken met minimaal 12 weken (ben je 34+... zou ik nog iets langer wachten). Niet om je bang te maken, ik ken heel veel mensen bij wie het fout gaat... meeste zwangerschappen gaan al vroeg fout, als ze fout gaan. Maar ben je de 12e week voorbij, is de kans dat het misgaat echt een heel stuk kleiner! Dus afwachten of bloedtest.... probeer niet te stressen en gezond te leven.
 
Was die verloskundige echt zo kortaf??? Dan zou ik een andere opzoeken en daar om een echo vragen. Ik heb hetzelfde gehad. De eerste waar ik heen ging vond ik niet meegaand en had nog geen duidelijk antwoord. Die waar ik nu ben heeft me zelfs doorgestuurd naar het ziekenhuis. Dus ondernam wel actie. 
 
Gevavi ja ik schrok er zelf ook van maar heb al contact opgenomen met een andere verloskunde en me verhaal gedaan en moet van de week effe langs gaan 
 
Lijkt me een goed besluit. Ik heb ook geen moment spijt gehad dat ik weg ben gegaan bij de eerste verloskundige. Van die ik nu heb krijg ik zelfs Appjes hoe het met me gaat en ze vragen me elke x na het ziekenhuis bezoek om hun te bellen zodat ze op de hoogte blijven en zijn x op x erg vriendelijk en luisteren naar me. Wat wel zo is dat je nog niet veel kan zien op een echo. Achteraf gezien had ik eerst een miskraam eind okt en in nov gelijk weer zwanger. Ze zagen een vruchtzak maar daar was ook alles mee gezegd. Omdat mijn verhaal zo vaag was had namelijk op 17 okt al een positieve test heeft de tweede verloskundige actie ondernomen en moest ik naar het ziekenhuis voor bloedprikken en een echo. Wat dus bleek ik was opnieuw zwanger maar echt nog maar 4-5 week dus moet nu over 2 week weer terug komen. Zonder de tweede verloskundige had ik dit nu nog niet geweten en had ik gewoon gedacht oh het was een miskraam en alles is weg. 
 
Terug
Bovenaan