Zwanger of toch niet ?

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal <p>Ik ben een beetje ten einde raad. Ben 2 maanden geleden gestopt met mijn pil. Heb altijd de pil doorgenomen. Nu de eerste maand had ik zoals ze zeggen veel zwangerschapssymtomen. Ik werd die maand niet ongesteld dus ik deed een eerste zwangerschapstest. Die bleek negatief te zijn ik dacht ik probeer een paar dagen later nog eens ook negatief. Ik had me er bij neergelegd dat het niet ging zijn voor deze maand dus ik begon een nieuwe Cyclus. Een paar weken verder in mijn nieuwe cyclus kreeg ik Bruin bloedverlies heeft een tijdje aangehouden maar is erna ook weer gestopt. Ik weet niet hoe of wat het was en hoezo ineens nu wel bloed snapte er nix van. Nu is mijn cyclus opnieuw afgelopen en heb ik weer geen menstruatie. Is het tijd om naar de dokter te gaan of kan iemand me hier iets wijzer maken ?  Danku!(sorry voor eventueel schrijffouten)</p>

je lichaam moet nog wennen door dat je bent gestopt dit kan een jaar duren 
enigste tip die ik je kan mee geven test over een week als die nog negatief is ga er maar vanuit dat t je menstruatie was en dat je vanuit daar opnieuw moet tellen 
sommige vrouwens hebben zelfs na een half jaar nog geen menstruatie dus t is niet echt iets waar je je zorgen over hoef te maken 

Dokter gaat tot 3 maanden sowieso niks doen. Ik werd pas 3 maanden na het stoppen met de pil weer ongesteld.
Het is gewoon een kwestie van afwachten ben ik bang

Het stomme is dat ik vlak na te stoppen met mijn pill wel mijn menstruatie heb gekregen
En ook ik nam mijn pill door omdat mijn regels altijd door mijn pill kwamen dus eigenlijk kreeg ik iedere maand mijn regels zo een lastige situatie..

Is compleet normaal. Ik stopte met de pil in Oktober en werd pas ongesteld in februari. Sindsdien ook nog niet weer ongesteld geworden. Bij mij is het dus nog heel onregelmatig.

Menstruatie na het stoppen van de pil is onttrekkingsbloed en geen echte menstruatie. Bij mn eerste zwangerschap duurt het een half jaar voor ik weer ongesteld werd. Bij de 2e zwangerschap gebeurde dit niet en bleek ik wat verhoogde prolactine te hebben wat vermoedelijk voor geen eisprong zorgde. Heb er medicatie voor gekregen en was meteen zwanger. Ik ben wel een uitzondering hoor normaal word je gewoon binnen een halfjaar ongesteld wil je niet ongerust maken. Zou gewoon even wachten. Ik weet hoe moeilijk het is. En geregeld een zwangerschapstest doen. Succes!

Je bent net gestopt met de pil geef het nog een paar maanden de tijd dit hoor je helaas vaker bij vrouwen die net gestopt zijn met de pil 

Terug
Bovenaan