zwanger of toch niet?

ik heb eigenlijk een vraagje voor iedereen hier.. ik ben nog niet zwanger ..denk ik
maar ik probeer al een tijdje zwanger te worden alleen de laatste 4  weke hebbe we er niet echt tijd aan besteed omdat we een beetje ruzie om hadde gehad.
alleen nu ben ik ineens niet meer ongesteld.. hoe kan dat?
is het zo dat als je zwanger word dat je meteen vanaf het   moment dat je zwanger raakt niet meer ongesteld word? ik ben in de war ..
 
Hoi Hoi,

Je moet even  uitgaan van  wanneer je laatste ongesteldheid was. Is dat 4 weken of meer dan zou je inderdaad zwanger kunnen zijn. Als je al een test in huis heb dan zou je die kunnen doen. Het zou kunnen zijn dat die negatief is. Dat kan een aantal oorzaken hebben.  
1    je bent te gestrest en dan blijft je ongesteldheid weg. (komt vanzelf weer terug als je minder gestrest bent).
2     je lichaam  heeft nog  te weinig hormonen aangemaakt en dan moet je over 2 a 3 dagen de test overnieuw  doen.

Ik hoop dat alles goed komt tussen  jou en je vriend.    
Laat nog even horen  van hoe of  wat.

groetjes aafje  
 
Hoi Hoi,

Ik vergeet erbij te zeggen dat je moet rekenen vanaf de 1e dag van je vorige ongesteldheid. Dit is overigens wel zo als je een normale cyclus heb.   Ik hoop niet dat ik je nu nog meer in de war heb gebracht.
En ja je bent gelijk niet meer ongesteld als je zwanger bent. ( een enkele uitzondering daar gelaten.)

Groetjes aafje
 
Terug
Bovenaan