zwanger of toch niet??

A

Anoniem

Guest
hallo,

ik moet gewoon even mijn verhaal kwijt... ik zou nu ongerveer 8,5 weken zwanger moeten zijn van mijn tweede.
vorige week dinsdag dus met 7,5 week zwangerschap had ik de eerste echo bij de gyn, maar wat denk je... hij zag helemaal niks. wel een vruchtzakje, maar geen vruchtje.. dat zou dus betekenen dat ik of veel minder ver ben dan ik dacht ( maar dat kan ik me niet voorstellen ) of dat het al in een vroeg stadium is misgegaan en dat ik dus binnenkort een miskraam krijg...
ik moest over 2 weken terug komen voor nog een echt ( nu dus over een week, dinsdag 1 aug. ) maar ik voel me nu zo onzeker..
ik vind het zo erg dat ik nu niet eens zeker weet of ik nog wel zwanger ben... mijn buik is al best wel gegroeid ( mijn eigen broeken passen al niet meer ) ik voel me ontzettend zwanger. ben erg moe, heb veel pukkeltjes.... nou ja je kent het allemaal wel, maar ja het is toch vreemd dat de gyn niks zag.
nou heb ik inmiddels wel al op internet gelezen dat het wel eens meer voor komt dat een gyn niks kon zien en een week later wel ineens, maar ik wil hier ook geen onnodige hoop uit halen....
nou had ik vanmorgen ook nog ineens een pieperdepiep klein beetje bloedverlies.. het stelde niks voor en het was maar 1 keer, het was heel licht roze, maar je snapt ik schrok me rot!!
ooo wat voel ik me nu onzeker en wat gaat de tijd toch ineens langzaam, het wordt nooit 1 aug.
zijn er vrouwen die ook zoiets hebben meegemaakt??? en is dat uiteindelijk toch goed of fout afgelopen?? ik ben erg benieuwd..
en ik hoor het graag.

nou groetjes allemaal van mij

Hoi meid,

Ik heb dit ook meegemaakt...al had ik pas een echo met
tien weken, en toen was het al fout, helaas...
Ik had wel dezelfde symptomen als jij...

Maar meid, kop op, het kan inderdaad ook gewoon nog
goed komen, en dat hoop ik van harte voor jou...

Heel veel sterkte deze spannende tijd....

Liefs, Judith

Hallo,

Mijn eerste zwangerschap verliep zo ongeveer hetzelfde. Ik teste positief, maar door een onregelmatige menstruatie wist ik niet hoelang ik zwanger was. Mocht toen daarom een echo laten maken. Uit de echo bleek dat ik ongeveer 6,5 weken zwanger was, maar er was ook alleen een vruchtzakje te zien. Mocht na 2 weken weer terugkomen echter had na 1 week wat bloedverlies. De dag erop ook nog een beetje en was dus in de veronderstelling dat het mis was. Na 2 weken opnieuw voor de echo en bleek ik 9 weken zwanger te zijn en was er een klein wurmpje te zien! Bloedverlies was waarschijnlijk wat innestelingsbloed.

Heb inmiddels een zoontje van bijna 1 jaar en ben zelfs alweer halverwege een nieuwe zwangerschap. Tijdens deze 2e zwangerschap heb ik afgelopen week nog wat lichtroze bloedverlies gehad. Komt dus wel vaker en later voor.

Hoop dat het bij jou ook zo positief uitpakt en wens je heel veel succes!
Groetjes Monique

hallo,

bedankt voor jullie reaktie, ben blij te lezen dat ik niet de enige ben ( al weet ik dat best ).
en monique, echt super dat het toch goed zat bij jou en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap nu...
ik heb sinds dinsdag ineens al weer bloedverlies.. dinsdag echt eigenlijk te weinig om te benoemen, heel licht roze...
woensdag een heel klein beetje bruin, maar nu vandaag heb ik toch zelfs een inlegkruisje in omdat het iets meer donkerbruin bloed is geworden... dus ik maak me echt zorgen en ben bang dat het dus toch echt mis is....
maar ik heb nog geen rood bloed verloren en ook nog niet veel?? dus nog geen miskraam te noemen misschien ( al ben ik het al wel zo aan het noemen ).
misschien een rare vraag maar toen jij bloed verloor, was dat toen veel of weinig?? en helder rood of ook donker bruin??
ik weet ook niet zo goed of ik nu de gyn moet bellen of niet. a.s. dinsdag 1 aug. moet ik terug voor een nieuwe echo... kan ik daar wel heen als ik tegen die tijd nog bloed verlies??
ik heb nu ook de hele dag het idee dat ik wat voel in mijn buik, dan denk ik o heb ik buikpijn?? zou het vruchtje er nu uitkomen als ik naar de wc ga?? ik zit mezelf echt een beetje gek te maken en het wachten duurt veel en veel te lang.
ik wil gewoon weten hoe het zit, of ik nu zwanger ben of dat het mis is en als het mis is of het vruchtje er dan al uit is of nog niet?? snap je.. ohhh wat voel ik me nu toch onzeker.

Nou ja wel fijn om mijn verhaal hier zo af en toe kwijt te kunnen en om de verhalen van andere te lezen..

groetjes van mij

Terug
Bovenaan