Zwanger ondanks een te korte luteale fase

<p>Hoi,</p><p>Ik heb een te korte luteale fase. Vanaf dat ik  ging testen met ovulatie testen ben ik 2x 10 dagen na mijn eisprong ongesteld geworden en 1x zelfs maar 5.</p><p>Nu ga ik natuurlijk gewoon klussen deze ronde, maar zonder hoop dat het lukt. </p><p>Kent iemand hier verhalen van mensen die ondanks een te korte luteale fase toch zwanger zijn geraakt zonder medicatie? </p><p>Liefs</p>

Ja. Ik heb zelf een luteale fase van 7 of 8 dagen. Ik was gewoon de eerste ronde zwanger zonder medicatie. Hoeft dus niet het einde van de wereld te zijn :)

Met 10 dagen moet het sowieso goed te doen zijn, als ik het goed heb onthouden hebben eitjes er over het algemeen hooguit een dag of 9 voor nodig om in te nestelen (meestal 6 of 7 dacht ik). Zou me er dus niet gelijk te druk om maken!

Ow wat fijn Liesle! Top! 
En Klijn: Ik hoorde dat vanaf 11 dag te doen is, maar minder dan 11 dat je dan dus medicatie nodig hebt. Innesteling kan vanaf dag 6 t/m dag 12 zijn. 

Wat ze volgens mij aan medicatie geven is extra progesteron en daarvan lees ik overal dat het niet aangetoond is dat het daadwerkelijk helpt. 

Wat ik daar wel aan toe wil voegen is dat je natuurlijk wel altijd naar de huisarts kunt gaan als het lang duurt om zwanger te worden en je blijft zo'n korte LF houden. Dat zou ik ook gedaan hebben als het bij mij langer dan een half jaar had geduurd.

Ja ik loop nu al bij de fertiliteitsarts. Heb nu bloed moeten laten prikken op dag 3. En zijn nu bezig met de echo's. Gister zagen ze dat mijn eitje er waarschijnlijk vrijdag is, dus vrijdag weer een echo. Moet wel zeggen dat ik nog geen positieve ovulatietest heb..
Als ik mijn eitje heb moet ik 7 dagen daarna weer bloed prikken en dit keer gaan ze dan idd kijken naar het progestosteron gehalte. Even uitslag nog van het zaad van mijn vriend afwachten en dan pas na het prikken en die uitslag weer een gesprek hoe nu verder.. Dus dan bespreken we ook pas of ik medicatie krijg ja of nee. Zijn nu in het totaal 12 maanden bezig en tussendoor 1 jaar weer even aan de pil geweest door omstandigheden. 
Maar als ik dit zo lees en ook de reactie's op andere fora, dan kan je met 9 of 10 dagen zeker gewoon zwanger worden. Alleen die 5 was dan een beetje minder... Was net een ronde dat we geen seks hadden gehad, vanwege onderzoeken bij mij.

Hoi MimiRosie,
Ik gebruik nu meer dan een half jaar medicatie voor ovulatie inductie (ik had helemaal geen eisprong). Na de eisprong word ik bijna altijd na 9 dagen ongesteld en krijg ik rond dag 7-8 al de voorverschijnselen. Echter is het pas echt menstruatie bij rood bloed.
Dit vond ik ook erg snel en ik heb dit uiteraard nagevraagd bij de gyneacoloog. Als je ongesteld wordt tussen de 8 en 16 dagen na de eisprong word dit als normaal gezien en is er genoeg tijd om in te nestellen. 14 dagen is alleen een gemiddelde. De innesteling kan plaats vinden vanaf dag 6 tot 12. 9 dagen is dus ook gewoon een gemiddelde. In het ziekenhuis kijken ze hier dus helemaal niet van op.
Ik heb ook na een week mijn progesteron waarde laten checken maar deze was gewoon helemaal goed.
Helaas ben ik nog niet zwanger, maar toch hoop ik je hiermee een beetje gerust te stellen.

Terug
Bovenaan