Zwanger ondanks mirena spiraal?

Hoi allemaal,

Na de geboorte van onze zoon heb ik een mirena spiraal laten plaatsen. Dit is nu bijna 5 jaar geleden. Ik ben altijd gewoon nog ongesteld geworden, precies zoals voor de plaatsing van de spiraal. Afgelopen week had ik ongesteld moeten worden, echter had ik bijna geen bloed verlies dit keer. Het waren wat druppels en slijm? Zelfs een maandverband was eigenlijk overbodig. Terwijl ik normaal gesproken echt veel bloedverlies heb. Nu heb ik ook al zo’n 1,5 a 2 weken last van hoofdpijn, vermoeidheid, jeukende borsten, kramp in mijn liezen en onderbuik, enorme vreetbuien of totaal geen honger, misselijkheid en chagrijnig tot de max. Eigenlijk precies zoals ik mij voelde bij de eerste zwangerschap. Ik dacht eerst dat dit te maken had met m’n menstruatie maar het blijft nu aanhouden. Elke avond val ik nu standaard in slaap op de bank omdat ik het niet eens red om tot 21:00u op te blijven. Ik snap er helemaal niks van. Het lijkt mij dat ik niet zwanger kan zijn maar alle symptomen wijzen er toch op. Tenminste, dat denk ik.

Zijn er meerdere vrouwen die zwanger zijn geraakt door de mirena spiraal heen?

Geen enkel anticonceptie middel is 100% betrouwbaar. Dus vooral maandag even een test halen.

Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat het wel schikken is.

Terug
Bovenaan