zwanger + ongesteld

Ik wilde toch nog even reageren op mijn vraag van vanmiddag over zwanger zijn en toch ongesteld, want sommige noemen het onmogelijk dat je gewoon ongesteld wordt tijdens je zwangerschap maar de volgende tekst komt rechtstreeks van de predictor- site... Dit lijkt mij wel betrouwbaar maar voor mij was dit ook nieuw...

Het slikken van de pil heeft geen invloed op de betrouwbaarheid van Predictor. Als je op dit moment de pil slikt en toch denkt dat je zwanger bent, dan is het moeilijk om te bepalen wanneer je Predictor kunt gebruiken. Je wordt immers 'gewoon' ongesteld in de stopweek. Dus bepalen wanneer je over tijd bent gaat eenvoudigweg niet. Denk je echter dat je langer dan drie weken zwanger bent, dan kun je toch een Predictortest doen. Want in geval van een zwangerschap is er voldoende hCG in je lichaam om de uitslag van Predictor positief te laten zijn. Testen tijdens de menstruatieperiode kan overigens een onbetrouwbare uitslag geven; je dient dus te wachten tot na de menstruatieperiode
 
Hoi Anoniem
Het klopt hoor dat het wel kan. Als je aan de pil bent heb je een kunstmatige menstruatie en die kan blijven ook al ben je zwanger... Het kan zelfs als je bent getopt met de pil, mijn moeder is nog 5 keer ongesteld geweest ondanks dat ze zwanger was...

Liefs Sas
 
Hai,

Dat klopt inderdaad. Als je de pil door blijft slikken kun je tot ver in je zwangerschap ongesteld blijven worden. Volgens mijn huisarts zelfs tot de 8e maand!!!

Succes ermee.

Mariska
 
Klopt inderdaad. Want je krijgt tijdens de pil een pilbloeding en geen echte menstruatie. Maar over het algemeen is het zo dat als iemand gewoon een menstruatie krijgt (en ook tijdens het pilgebruik) dat je niet zwanger bent. Het komt toch maar zelden voor iemand ongesteld wordt en toch zwanger is.
 
Terug
Bovenaan