Zwanger: onwijs blij, maar onzeker...

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik hebben afgelopen donderdag ontdekt dat ik zwanger ben en we zijn er echt onwijs blij mee! We weten niet precies hoever ik ben omdat ik ontzettend onregelmatig ongesteld ben (was dus), maar over 3 weken heb ik mijn eerste echo en daarna weten we natuurlijk meer.
Nu zullen jullie je wel afvragen waarom ik dan onzeker ben. Nou, ik ben 4 weken geleden geopereerd en onder algehele narcose geweest. Volgens de huisarts hoeft dit in principe niet uit te maken, maar toch ben ik er niet gerust op tot die echo is geweest. Tot overmaat van ramp heb ik na de operatie ook nog medicijnen tegen een schimmelinfectie geslikt waar in de gebruiksaanwijzing stond deze niet te gebruiken bij zwangerschap... Maar ja dat wisten we toen nog niet!!!!
Misschien dat jullie mij op een bepaalde manier gerust kunnen stellen ofzo. In ieder geval heb ik even mijn hart gelucht.... Toch wel fijn, zo'n forum!! ;-)
Had iemand van jullie trouwens ook van die menstruatiekrampen in het begin van de zwangerschap? Dat is echt vervelend!!

Nou, bedankt dat ik even mijn hart mocht luchten!!

Groetjes,
Silke81
 
Hoi,

Allereerst natuurlijk GEFELICITEERD!! Onerwerkelijk he, dat zo'n teststaafje dan opeens aangeeft dat je zwanger bent!
Je schrijft dat je 4 weken geleden geopereerd bent. Toen was je nog niet zwanger? Van te voren testen ze toch je bloed etc. en dan zou dat toch naar voren gekomen zijn?
Daarna heb je die medicatie gebruikt. Dat heeft het zaadje en het eicelletje er niet van weerhouden om bijelkaar te komen en samen te smelten! Dat lijkt mij toch een goed teken! Hoelang was het geleden (voor je operatie) dat je ongesteld bent geweest. Kun je zo een beetje terughalen wanneer je dan een eigsprong zou hebben gehad?
Die mensturatiepijn heb ik ook veel. Vooral in het begin toen ik dacht dus ongesteld te worden. Zoals je wel vaker op dit forum terug zult vinden is het natuurlijk logisch dat je daar last van hebt want er gebeurd nu natuurlijk van alles in je baarmoeder!
Toch vind ik het ook erg vervelend omdat je dan toch meteen de angst hebt dat het mis gaat ofzo. Maar dat hebben velen van ons.
Ik ben inmiddels 5 weken en 5 dagen. Ga deze week een afspraak maken voor een echo. Heb er even mee gewacht omdat je maar 1x een echo krijgt en er nu nog niet zoveel te zien is. Spannend hoor.
Ik wens je een fijne, ongecompiceerde zwangerschap. Geniet ervan.

Groetjes Ineke
 
De laatste keer dat ik ongesteld was, was op 2 april (1e dag). Dat is nu dus zo'n 8, 9 weken geleden. De dag voor de operatie moest ik een zwangerschapstest doen, omdat ik als ik zwanger was niet geopereerd zou worden. Maar deze test was dus negatief.  Maar de test van afgelopen donderdag was dus echt positief, een dikke blauwe streep!!  We stonden inderdaad raar te kijken, want  we hadden het ivm die operatie en alles niet verwacht. Ook inderdaad een raar idee dat er nu zoiets  kleins in je groeit.... Gelukkig ben ik niet onwijs misselijk. Ik ben alleen maar moe, maar daar valt wel overheen te komen. hihi
Jij ook  een fijne ongecompliceerde zwangerschap gewenst!!! En bedankt voor de positieve reactie!!

Silke81  
 
Hallo daar,
Eerst en vooral van harte met je zwangerschap. Ben ook net 5 weken zwanger van een tweede kindje. Bij mijn eerste zwangerschap hebben ze op de operatietafel ontdekt dat ik zwxanger was. Ben gedurende de hele zwangerschap 3 keer onder algemene verdoving geopereerd. Net voor de eerste operatie heb ik pijnstillers gekregen die op het verboden lijstje voor zwangere staan. Maar volgens mijn dokter is er de eerste 6 weken geen bloedband met het kindje en kan het geen kwaad. Aangezien mijn prachtige dochter nu 22 maanden is, durf ik zijn verhaal te geloven. Hopelijk ben je wat gerust gesteld en kan je genietn van je zwangerschap. Groetjes natje
 
Terug
Bovenaan