Zwanger op een geitenboerderij

Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje, ik heb al een tijdje een kinderwens maar ik werk fulltime op een geitenboerderij. Ik ben dus op het moment nog niet zwanger, maar als ik dat zou worden, kan ik niet zomaar stoppen met werken want de geiten moeten toch verzorgd worden. Kan ik als ik zwanger word gewoon de geiten blijven voeren, melken en opstrooien? En hoe groot is het risico als je de lammetjes die geboren worden, biest geeft (met handschoenen aan)? De info op internet is heel verschillend hierover dus ik hoor het graag van iemand die hier ervaring mee heeft. Alvast bedankt!
 
Het gaat om voorkomen dat je bepaalde bacteriën binnenkrijgt. Dus zeker voor het eten je handen goed wassen. Niet teveel aan je gezicht zitten met ongewassen handen.
Kruisbesmetting voorkomen. Zoals ongewassen handen schudden nadat de jouwe gewassen zijn.
Wonden goed schoonhouden.
En bij thuiskomst douchen en schone kleren aan. Zou je een heel eind mee moeten komen denk ik. Zolang de bacteriën regelmatig weggewassen worden en geen weg naar binnen krijgen. 
Eventueel wat extra vitamine C om je weerstand op te krikken.
 
Je kunt een pre-conceptie consult bij een verloskundige doen. Die kan dit soort vragen wel beantwoorden. 
 
https://verloskundigenpraktijkveendam.nl/nieuws/pas-op-in-de-kinderboerderij-als-je-zwanger-bent/
 
Deze site omschrijft het risico duidelijk. Bacteriën komen vooral vrij bij het lammeren en overleven lang in het hooi.
 
Terug
Bovenaan