zwanger op je 45e

Hallo, ik ben erg benieuwd naar ervaringsverhalen van vrouwen die op latere leeftijd zwanger zijn geworden of willen worden. Ik heb al 2 bijna volwassen dochters en sinds een jaar de liefde vna mijn leven ontmoet en we willen zo graag samen een kindje, hij heeft geen kinderen. We gaan binnekort naar de huisarts om medische info over de mogelijkheden maar ik wil ook graag de meningen van anderen hierover horen.Mijn dochter zal er zeker weten niet blij mee zijn , maar het is natuurlijk wel mijn leven en ze zijn allebei het huis uit. Graag reacties!!!

hoi karin

weet wel dat er veel risico's aan zitten en ik weet niet of ik die gok wel zou wagen.
ik snap ook goed dat je kinderen er waarschijnlijk niet op zitten te wachten mijn vader heeft namelijk ook sinds kort een nieuwe vriendin van 46 maar het eerste wat ik zei is jullie willen toch geen kinderen meer he?!
maar goed daar hoef je het niet om te laten maar besef dat stel dat je geen 80 gaat worden je kindje vroeg zonder ouders komt te zitten en dat je op een gegeven moment fysiek niet meer in staat zal zijn om leuke dingen met hem of haar te doen.
maar goed zo'n kleine is natuurlijk ook wel erg leuk maar hoop dat je goed aan de risico's denkt
succes ermee

liefs suzy

hoi.

t allerbelangrijkste is natuurlijk dat jij en je partner en voor 100 % achter staan, wat anderen daar ook van  vinden. Verder moet je er geestelijk en vooral ook lichamelijk aan toe zijn. Heel goed dat je al vast bent gaan vragen hoe en wat. Verstandig. Je leeftijd speelt natuurlijk een grote rol in de gezondheid van jezelf maar ook in dat van je kind. Het moet niet zo zijn dat je het als een romantisch iets ziet een kind, maar dat het ook echt de wens is van jullie beiden om samen een kind op de wereld te zetten en deze op te voeden. Je weet als geen ander welke verantwoordelijkheid dat met zich meebrengt en zeker als je risico's loopt op een kindje met een afwijking.

Uiteindelijk is mijn idee altijd dat je je hart moet volgen. Heel veel sterkte met de keuze die heel wat voeten in aarde zal hebben.

Petra

Ja wat is oud?
Mijn vriendin van 43 jaar is 2 maanden geleden bevallen van haar 1e kindje, een wolk van een gezonde zoon. Zij heeft gewoonweg nooit eerder de juiste man ontmoet en nu wel.
Ik ben het helemaal eens met tijgertje. Volg je hart, laat je goed informeren door een verloskundige of een arts over de risico's ed. En dan maak je samen een afweging.
Want laten we eerlijk zijn. het krijgen van een kindje kan bijna nooit rationeel overwogen zijn, daar zit altijd een groot stuk emotie in.
En ja jouw dochters. Ik denk persoonlijk als er een baby komt en zij zien hoeveel jullie van de baby houden en welkom deze is, ze wel bijdraaien in gevoel. Wie houdt nou niet van een pasgeboren baby???
Succes en veel inzicht toegewenst ;))

liefs mama van marijn

Hoi Karin,

Ik ben 39, over een paar weken word ik 40 en we zijn nu een jaar bezig om zwanger te worden van de 2e. Vorig jaar november een curretage gehad en sindsdien niets meer gebeurd. Vandaag naar de huisarts geweest en morgen kunnen we al terecht bij de gyn.

Ik ben zelf een paar dagen geleden op een site gekomen speciaal voor moeders rond de 40, misschien ken je dat nog niet? Even googelen op 40 jaar zwanger en dan de 4e link "Moeder worden rond de 40 jaar". Hier vind je heeeel veeel lotgenoten.

Zelf schrijf ik ook bij dit forum bij het topic 35+ klussers. Daar ben je natuurlijk ook van harte welkom.

Groetjes en succes
Luna

Wat geweldig da tik nu al reacties heb gekregen! SSSSuperrrrrrrrrr. Durf er nog neit echt met mensen over te praten, ben bang voor hun reactie.......maar met degene die ik erover praatte was het meegevallen, die waren zelfs positief!
Bedankt voor het doorgeven van de site, ik ben er meteen naartoe gegaan maar moet me even inhouden want ik kan er nog niet op als ik nog niet ben gekeurd......ook al ben ik bijna 45: ben nog altijd zo ongeduldig als toen ik 20 jaar was hahahahahahahaha.....Ik zal ook zo eens naar de 35+klussers topic rondkijken.

Terug
Bovenaan