Zwanger op onlogische wijze?

Ik ben zwanger, maar ben best wel onzeker. Ik snap gewoon niet hoe het eitje is bevrucht geraakt. Daardoor ben ik erg onzeker over of de zwangerschap wel goed verloopt.
De data op een rijtje:
7 juni eerste dag menstruatie.
26 juni onbeschermde seks
28 juni eenmalig bloedverlies
5 juli hoorde ik ongesteld te worden
7 juli positieve test

Ik ben altijd regelmatig ongesteld. Soms 1 dag later. Mijn eisprong zou volgens de app op 21 juni geweest zijn. We hebben maar 1 keer seks gehad in deze periode, dus het moet van 26 juni zijn. Kennelijk heb ik deze ronde een hele late eisprong gehad dus. Die eenmalige bloeding valt dan echter niet te verklaren, want een innesteling(bloeding) kan niet na 3 dagen al zijn. (Volgens internet)

Inmiddels 3 positieve testen gehad, dus ik ben echt echt echt zwanger. Misselijkheid is ook al licht aanwezig. Ik ben nu dus zomaar bang dat de innesteling in een eileider ofzo is geweest. Dat het vruchtje daar zit. Omdat ik het gewoon niet snap.?‍♀️ het is ons tweede kindje trouwens, we zijn er wel blij mee hoor. Onverwacht, maar super gewenst. Maar kan er iemand mijn angst wegnemen? Soortgelijke ervaring misschien?

1 tip : Geloof aub niet dat een app kan voorspellen wanneer het eitje in jouw lichaam rijp is om te springen. Ik snap niet wat er zo vreemd is, je bent ongesteld, hebt onbeschermde seks, je wordt niet ongesteld en hebt een positieve test. De droom voor een groot deel van de vrouwen ter wereld. Dus gefeliciteerd!

Zo'n exacte wetenschap is die eiersprong niet. Het eitje blijft 3 dagen vruchtbaar, dus dan zit het slechts 2 dagen mis. 
Gefeliciteerd!

Het bloedverlies op de 28e kan van alles zijn, bijvoorbeeld een ovulatiebloeding. Niet alles kan altijd verklaard worden, dat betekent echter niet direct dat het niet goed zit. Zoals hierboven al gezegd is het allemaal geen exacte wetenschap, de natuur doet wat ie wil

Gefeliciteerd! Dat zou zomaar een keer een late eisprong geweest kunnen zijn :) je eitje wordt onderweg naar de baarmoeder bevrucht en nestelt zich dan daar in. Als dat dan weer juist snel ging kan het allemaal kloppen. Het is helaas geen exacte wetenschap ? Een app gaat uit van gemiddelden maar elk lijf is natuurlijk anders dus die kan nooit precies voorspellen wanneer jouw eitje gesprongen is. Een app is wel een fijn hulpmiddel, zeker in combinatie met eigenschappen van je lijf (temperatuur/cervixslijm) maar dus niet waterdicht.

Ik denk ook dat het bloedverlies je eisprong was. Soms is je eisprong opeens wat later, door een verkoudheid, stress , of juist ontspanning bij een vakantie.... Zou dan best logisch zijn dat je van die ene keer zwanger bent geworden.

Als het bloedverlies van mijn eisprong was, dan had ik dus al na 7 dagen een positieve test. Het klopt gewoon allemaal niet in mijn hoofd, haha. Daarom durf ik het ook nog niet te geloven. Het klinkt zo onlogisch. 29 juli eerste echo, ben benieuwd! En bedankt voor de felicitaties.
Ik weet trouwens wel dat een app nooit mijn eisprong kan bepalen, maar als je elke maand regelmatig ongesteld bent, kun je er wel een beetje van uit gaan wanner de eisprong geweest moet zijn. Alleen kennelijk nu een keer een lange cyclus dan.

Het bloedverlies kan ook getriggerd zijn door de seks, er zitten namelijk ook gewoon bloedvaatjes in je vagina. Maar goed, je hebt denk ik erg veel geluk gehad dat alles toch net zo uitpakte dat je zwanger bent geworden. Alvast veel plezier met je eerste echo en al het vervolg!

Terug
Bovenaan