zwanger op oudere leeftijd ( 42 jaar)

Volgens mij heb je dan meer kans op aangeboren afwijkingen. En er is meer gezondheidsgevaar voor jezelf.
Voordat je eraan gaat beginnen zou ik toch echt eerst met je huisarts hierover praten. Dan weet je precies waar je aan begint.
Een "voordeel" van op oudere leeftijd zwanger worden is dat je minder kans op zwangerschapstrepen, maar of dat nou opweegt tegen de nadelen!!!???!!!???

Gewoon goed laten informeren door je huisarts.

Groetjes!!
 
Ben nu bijna 42 en 35 weken zwanger van m`n tweede.Bij m`n eerste was ik 37 heb ik nergens last van gehad behalve van maagzuur,heb toen wel een vruchtwaterpunktie laten doen.We hebben toen een prachtige dochter gekregen.Nu heb ik weer `n vwp laten doen,alles was in orde,we krijgen nu `n zoon.Deze zwangerschap is wel heel anders verlopen:bijna overal waar je last van kunt krijgen heb ik gehad tot nierstuwing toe waarvoor ik 4 dagen in het zh heb gelegen,nu heb ik ook last van maagzuur alleen is `t op dit moment zo erg dat ik bijna niks meer kan eten anders kan ik s`nachts niet meer slapen,het is dan net of telkens je eten er weer uit wil!!Smakelijk!!!Het kindje is zo beweeglijk dat de gyn verwacht dat `t eerder komt.Maar wat ik wil zeggen iedere zwangerschap is anders,wel even aan foliumzuur denken,daar moet je voordat je zwanger bent aan beginnen i.v.m. kindjes met open ruggetje en kindjes met Downsyndroom verder even opletten wat je wel of niet mag hebben tijdens de zwangerschap en evt. zou je GRAVITAMON kunnen slikken, dit is `n multi vitamine die speciaal op de zwangerschap is afgestemd.Ik weet niet of je al zwanger bent anders heel veel geluk
S.
 
Hoi!
Ik ben 35 en zwanger van de eerste en wilde alleen even kwijt dat ik hier op het forum weinig 'oudere' moeders zie, maar misschien kijk ik niet goed.
In ieder geval: heb vooral vertrouwen in jezelf en je lijf!
Groetjes, Janeway
 
hallo, ik ben ook een oudere moeder (39) Ik ben nu zwanger van mijn vierde en vind het ook moeilijk. Het risico is een stuk groter dat er wat fout gaat. Ik denk dat je moet beslissen wat belangrijker is, een zwangerschap waar het goed maar ook fout kan gaan of helemaal niets. Ik heb zelf het risico genomen maar wel van te voren besloten dat, als de vlokkentest niet goed is en we het kindje zouden laten weghalen, ik niet meer zwanger wil worden. Het lijkt me wel heel moeilijk om een zwangerschap te moeten afbreken. Je kunt het kind natuurlijk ook houden, maar bij ons zou dat een te zware belasting zijn, ook voor de andere kinderen. Het is bij iedereen anders, ik denk wel dat je als oudere moeder beter je grensen stelt en ook bewuster met jezelf en het ongeboren kindje omgaat.
groeten nicolet
 
Terug
Bovenaan