Zwanger op "oudere" leeftijd

Hai,
ben jij net als ik zwanger op 'oudere' leeftijd, wil je dan ervaringen delen?
Ik ben benieuwd naar zowel reacties van de zwangerschap als van hoe de omgeving reageert....
Groetjes...

 
Dankjewel voor je reactie! Zelf ben ik 43, maar de discussie tussen oudere leeftijd ligt ook ver uit elkaar....de één vind dat met 36, de ander eerder of later....Ik was dus ook erg benieuwd naar reacties daarop..:S

 
Ik voel me met 35 ook al een oudere mama. Hihihi. De oudste is geboren toen ik nog net 31 was. Maar wat leuk dat je zwanger bent!
 
Hallo en welkom!
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik ben volgens mij ook niet niet super oud het is maar net hoe je je voelt toch hahaha
Ben nu 33 en zwanger van de tweede...morgen precies 34 weken :)
Hierna zou ik graag als het mij gegund is een derde kindje krijgen dan neig ik wel meer naar de wat oudere kant...

Fijne zwangerschap toegewenst!
 
Hai annemarie33, jij ook welkom! Het is maar net hoe je je voelt inderdaad :)

7 maanden geleden heb ik een miskraam gehad, met de gynaecoloog 'overlegd' of ik niet te oud was. Hij gaf aan dat risico op mk dan wel hoger ligt, maar naar mijn lichaam gezien ik een zwangerschap zeker nog aan kan. Dat is natuurlijk ook per persoon nog verschillend. Het aparte is eigenlijk dat mijn man al had gebeld voor sterilisatie omdat wij niet langer wilden wachten dan tot eind februari omdat ik daarna al 44 zou zijn wanneer dan eventueel een kindje geboren zou worden, en dat wil ik echt niet...Daar ligt voor mij persoonlijk de grens qua leeftijd.

supertje: het heeft bijna 2 jaar geduurd voor wij weer zwanger werden, wat in een mk is geëindigd, maar daarna dus na 7 maanden weer raak. (hopende dat deze keer wel goed gaat) Terwijl mijn eerste 2 zwangerschappen na 3 maanden raak waren...Er is dus alle hoop voor je.....
Voor ons is het dus eigenlijk laatste kans...Mocht het fout gaan, dan willen we echt niet meer.....
 
Terug
Bovenaan