zwanger op reis

A

Anoniem

Guest
Je hoort zoveel verschillende verhalen over reizen en zwangerschap. Tot welke week kun je je nu precies vliegen? En waar moet je in het buitenland op letten? Op volkskrantreizen.nl/zwanger staan interessante tips voor reizende zwangere vrouwen.

Hoi,

Het   verschilt per vliegtuigmaatschappij tot welke zwangerschapsweek ze je nog mee willen nemen, sowieso altijd een zwangerschapsverklaring meenemen voor het feit de kapitein je weigert als je buik al behoorlijk is hihi...

Ik zelf ben op vakantie geweest naar Indonesië is het vroege begin van de zwangerschap, heb extra gelet op: ijsklontjes, sla, tomaten en komkommer in restaurants maar verder gewoon genoten, had wel 10x dubbel last van de jet-lag bij terugkomst...combi jet-lag en hormonen....

Hoi meiden!

Ik vloog met 20wk van Kreta-Ned.-Kreta. Nix aan de hand....
Maar... de grieken zijn zoooo voorzichtig met zwangeren. Ik moest van m'n gynacoloog perse Prepar een weeenremmer slikken (kan verder geen kwaad).
In de zomer zie ik regelmatig 'dikke buiken toeristen' en nog geeneen die wat slikt....
groetjes,Priscilla

hallo!

Ik ga nog op vakantie met 28 weken, tot 30 weken zwangerschap. We gaan naar Turkije. Heb het goed met de gyn overlegd, ook waar we heengaan en of het wel verstandig is. En hij zag zeker geen bezwaren. Ook volgens de maatschappij kan het tot 30 weken, weliswaar met medische verklaring, die ik van de gyn heb.  Dus we gaan gewoon. Wel is er op een paar kilometer afstand een goed westers privé ziekenhuis, en moet ik de papieren etc meenemen. Dit is ons derde kindje, en ik voelde me altijd goed rond deze aantal weken zwangerschap, en als niet kunnen we altijd de gyn een briefje laten schrijven en anuleren. Wel moet ik uitkijken met het eten, wat ik eet, maar goed, dat doen we zowiezo altijd.
Ook het hotel is erg goed (waren er vaker)  waar we zijn en we gaan echt niet de rimboe in. Ik verheug me er nu al op, en de gyn zei al, nog even genieten van de rust en je eerste twee kindjes en dat is alleen maar goed!

doei

Terug
Bovenaan