Zwanger op vakantie

Als Tropenliefhebber willen we graag dit
jaar naar Maleisie op vakantie gaan. Ik ben dan 24 weken zwanger maar twijfel enorm. Intentingen zijn niet nodig, die heb ik al en van Malaria is in dit gedeelte van Maleisie geen sprake. Maar de GGD vertelde me dat je wel vatbaarder bent voor infencties e.d. in zo'n land wat kan resulteren in een eerdere bevalling of miskraam. Ik kan me daar in vinden maar aan de andere kant is de gezondheidszorg perfect in Maleisie. Ziek worden en infecties oplopen kan je overal gebeuren en bv. de Griekse ziekenhuizen lijken met beslist niet beter.......
Heeft iemand ervaring met zwanger zijn in de tropen? Ik ben benieuwd naar jullie reactie! Groetjes Elles
 
Hoi,

Ik heb geen ervaring met zwanger op vakantie gaan maar ik ben wel in maleisie geweest. het ziet er daar beter uit dan hier. Ligt er natuurlijk wel aan waar je naar toe gaat. Maar je hebt gelijk je loopt net zoveel risico als in europa . Ik wens je veel plezier in maleisie, mocht je nog tips willen dan moet je mij maar mailen, ik zit op het oktober forum.

Groetjes
 
Hoi Elles,

Ben ook in Maleisie geweest terwijl ik 24 weken zwanger was. Nergens last van gehad. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je door het warme weer erg gaat opzwellen en niet zoveel kan doen als dat je normaal zou willen. Verder zijn de mensen erg vriendelijk en de ziekenhuizen zien er over het algemeen heel goed uit.
Ik vond alleen wel het vliegen een probleem. Was terug 26 weken en dan is het best zwaar dus een goede stoel van te voren reserveren is geen overbodige luxe.

Heel veel plezier.
H
 
Ach joh laat je nie te gek maken!Mijn pas bevallen nicht is toen ze 18 weken was naar indosie geweest een maand en die heeft niks opgelopen,alleen uitgekeken wat/waar ze at en dronk.Maar ik kan me ook voorstellen dat de warmte een beetje vervelende effecten geeft