Zwanger op vakantie

Hoi allemaal,

Wij als "augustus-mama's" gaan allemaal ons kindje krijgen in het hoogseizoen. En gaan dan dus naar alle waarschijnlijkheid in die periode niet op vakantie.

Nu ben ik bijna 18 weken zwanger en las ik in de zwangerschapskalender bij 18 weken: "wil je nog even op vakantie? Dit mag tot 5 maanden". Vliegmaatschappijen (in iedergeval transavia) neemt je echter tot 36 weken (zonder complicaties) mee.

Daarom zijn wij van plan om nog een vakantie naar mallorca te boeken vanaf 27 mei. Ik ben dan ongeveer 30 weken zwanger. Is dit naar jullie inziens te laat?

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, omdat mijn dochtertje in november is geboren. Geen vakantieperiode dus!

Ik ben benieuwd naar jullie vakantieplannen en ervaringen hiermee!

hoi mamafajah,

mijn zoontje is ook in novemebr geboren, maar wij zijn dat jaar laat op vakantie gegaan.
ik was 29 weken zwanger en kwam terug toen ik 31 weken was. dat ging nog prima hoor! ik ben toen overigens niet gaan vliegen maar met de auto naar zuid-frankrijk. wel hebben we toen in 2 dagen gereden i..p.v. in 1 dag wat we daarvoor altijd deden. dit i.v.m. minder comfortabel zitten in de auto door buik en rug.
ook deze keer hebben we een vakantie geboekt rond dezelfde fase: met ruim 29 weken weg en met ruim 31 weken weer terug.
het grote voordeel vond ik de vorige keer en nu weer dat ik nog maar 2 of 3 weken hoef te werken na mijn vakantie en dan begint mijn verlof al. heerlijk om die laatste periode op je werk nog even te onderbreken, daardoor voelt 't minder zwaar.
dus, ik kan 't je aanraden, mits je een rustige vakantie plant de de reisdagen relatief kort houdt i.v.m. niet te lang in dezelfde houding zitten.

fijne vakantie!!

Wij gaan in de meivakantie lekker anderhalve week weg. We gaan met de auto naar zuid-frankrijk en ik heb er echt heel veel zin in, we staan in een huisje op een camping waar mijn zonen zich helemaal uit kunnen leven en waar er genoeg te doen en relaxen voor mij is!
Wij gaan trouwens wel in 1 keer rijden, jullie horen na de vakantie wel of dat toch niet te doen is voor een zwangere...haha
Groetjes Brechtje

Wij gaan in de meivakantie lekker burgelijk naar een bungalowpark.
Ik zelf zou met 30 weken niet meer vliegen, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik bij Vera met 30 weken al goed dik was.
Kun je niet iets eerder met vakantie?
Laat je iig goed informeren en probeer een ruime plaats te krijgen. Of dicht bij de WC, want die zul je dan waarschijnlijk wel wat vaker nodig hebben.
Fijne vakantie iig.

groetjes Daan

Wij gaan meestal de laatste week van mei - eerste week van juni op zomervakantie. We zijn met ons dochtertje nog niet afhankelijk van de schoolvakanties dus daar profiteren wij momenteel van. Helaas ben ik dan 30+ weken zwanger en gaat vliegen er dus niet meer inzitten.

Mijn man gaat wel met 2 vrienden weg. Een voordeel, ik ben de laatste week van juni met verlof al...dus ik kan "zomer vieren" tot mid november; hoe cool is dat! dan ga ik   begin volgendjaar met een groepje vrienden op wintersport.

Hmm.. de meningen zijn dus verdeeld..

Denk zelf dat het voor mij nog wel te doen is met 30 weken. Mallorca is overigens ook maar 2,5 uur vliegen; dus je bent er zo.

Maarre Hilal, jij zegt dat vliegen er voor jouw niet meer in zit, maar je mag toch nog toch 36 weken vliegen? Of wil je dat zelf niet meer?

Hai,

Ik ben dus bijna 16 weken zwanger, en zit momenteel voor 6 maanden
in Turkije. Ik ben gegaan toen ik net wist dat ik zwanger was.
Je mag tot 36 weken vliegen volgens mij en ik keer terug als 30/ 31 weken ben.
Ik eet ook gewoon buiten, waar ik weet dat het kan.

Het ligt echt aan de persoon zelf, ik groei ook snel omdat het mijn 4e kindje word, maar stap gewoon in het vliegtuig hoor! ik doe nooit zo moeilijk als het mag waarom niet.

liefs 4kidz

Onze dochter is geboren in november.
Wij zijn toen op vakantie geweest naar Denemarken wat 7 uur rijden was met de auto.
Persoonlijk vond ik het niet prettig en zijn we eerder terug naar huis gegaan.
Lekker in eigen bedje en niet meer zo veel in de auto.
Vooral mijn rug werd op een gegeven moment best pijnlijk.

We gaan straks in mei met onze dochter die nu bijna 16 maanden is lekker een weekje naar Limburg. Daar heb ik erg zin in.
En mijn man en ik willen nog ergens een verwen weekendje voor ons tweeën boeken.
Straks zijn we met zijn viertjes en zal dat er voorlopig niet meer inzitten.
Ook daar heb ik erg zin in.

Het is maar net hoe je je voelt denk ik.
In ieder geval zou ik de vakantie niet te ver vooruit boeken, want je kan je tegen die tijd heel anders voelen dan nu!

Wat jullie ook kiezen; geniet er van! Met de drukke dagen in augustus straks kan je wel wat energie gebruiken.

Ook ik zie mijn verlof vanaf juni/ juli als een soort minivakantie.
Dochter lief is dan naar het kdv 3 dagen per week en dan heeft mams mooi de tijd voor andere dingen zoals bezoekjes aan de Ikea en het zwembad!

Groetjes

Terug
Bovenaan