Zwanger op vakantie

Hoi allemaal,

Wij als "augustus-mama's" gaan allemaal ons kindje krijgen in het hoogseizoen. En gaan dan dus naar alle waarschijnlijkheid in die periode niet op vakantie.

Nu ben ik bijna 18 weken zwanger en las ik in de zwangerschapskalender bij 18 weken: "wil je nog even op vakantie? Dit mag tot 5 maanden". Vliegmaatschappijen (in iedergeval transavia) neemt je echter tot 36 weken (zonder complicaties) mee.

Daarom zijn wij van plan om nog een vakantie naar mallorca te boeken vanaf 27 mei. Ik ben dan ongeveer 30 weken zwanger. Is dit naar jullie inziens te laat?

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, omdat mijn dochtertje in november is geboren. Geen vakantieperiode dus!

Ik ben benieuwd naar jullie vakantieplannen en ervaringen hiermee!

hoi mamafajah,

mijn zoontje is ook in novemebr geboren, maar wij zijn dat jaar laat op vakantie gegaan.
ik was 29 weken zwanger en kwam terug toen ik 31 weken was. dat ging nog prima hoor! ik ben toen overigens niet gaan vliegen maar met de auto naar zuid-frankrijk. wel hebben we toen in 2 dagen gereden i..p.v. in 1 dag wat we daarvoor altijd deden. dit i.v.m. minder comfortabel zitten in de auto door buik en rug.
ook deze keer hebben we een vakantie geboekt rond dezelfde fase: met ruim 29 weken weg en met ruim 31 weken weer terug.
het grote voordeel vond ik de vorige keer en nu weer dat ik nog maar 2 of 3 weken hoef te werken na mijn vakantie en dan begint mijn verlof al. heerlijk om die laatste periode op je werk nog even te onderbreken, daardoor voelt 't minder zwaar.
dus, ik kan 't je aanraden, mits je een rustige vakantie plant de de reisdagen relatief kort houdt i.v.m. niet te lang in dezelfde houding zitten.

fijne vakantie!!

Wij gaan in de meivakantie lekker anderhalve week weg. We gaan met de auto naar zuid-frankrijk en ik heb er echt heel veel zin in, we staan in een huisje op een camping waar mijn zonen zich helemaal uit kunnen leven en waar er genoeg te doen en relaxen voor mij is!