Zwanger, peuter uit ledikant

Hoi moeders,

mijn zoontje van 2,5 heeft een peuterbed maar wil perse in zijn ledikant blijven slapen. Toen hij begon te klimmen hebben we ledikant weggehaald maar hij was ontroostbaar.

ledikant uiteindelijk terug gezet, hij klom er zelf in en viel met een diepe zucht in slaap.

Hij klimt ook niet meer uit het ledikant nu, denkt vast dat we het anders weer afpakken
 
update: Ik kan hem snachts in zijn peuter bed leggen zonder problemen als hij maar bij in slaap vallen in zijn ledikant mag.

Afgelopen nacht had ik het niet gedaan, hij lag zo lekker met zijn Beer verstrengeld ;-). En vanmorgen stond hij ineens aan de deur. Hij klimt nu dus toch ook uit bed om ons op te halen, misschien begint nu toch langzamerhand de verandering bij hem. Ben benieuwd of hij binnenkort uit zichzelf het peuter bed in gaat.
 
Hoi,

Hoe gaat het nu?

Bij ons was het ook eerst strijd, totdat hij zelf met papa zijn nieuwe bed in elkaar mocht zetten. Eigen beddengoed uitgezocht, zelf bed 'opgemaakt' en knuffels erin gelegd. Hij was zo trots dat hij niet kon wachten om in zijn nieuwe bed te slapen.

 
<p style="text-align: right;">Onze peuter van 2,5 vond zn nieuwe bed fantastisch! Mooit dachten we dan kan het  ledikantje doorgeschoven worden naar de  babykamer.</p>
<p style="text-align: right;">4 weken lang sliep hij super in zn bedje, tot hij ondekte dat hij er wel heel makkelijk zelf uitkon, en daarmee  3 maanden lang heeft lopen klieren.  Savonds  uit bed,  huilen, elke 10'min terug, negeren, erbij blijven tot ie sliep enz enz.. alles trokken we uit de kast.</p>
<p style="text-align: right;">Omdat hij smiddags ook bleef klieren sliep hij zoveel uur minder per dag met gevolg een  vervelende peuter in huis waarbij niks goed was..</p>
<p style="text-align: right;">uiteindelijk toch het ledikant weer neergezet, en  hem laten kiezen (grote bed of babybed) , elke avond kiest meneer grote bed, en elke avond komt hij er  met big smile uit, bij de 2e keer verhuist hij meteen naar t ledikant en slaapt dan binnen no time!</p>
<p style="text-align: right;"></p>
<p style="text-align: right;">Wij ruimen deze week dus het junior bedje nog maar even op, de 2e zal toch eerst in een wiegje gaan dus dan zien we over een half jaartje wel weer.</p>
 
Hoi hoi, ik heb een dochter van bijna 3 en ligt nu sinds een maand in haar nieuwe peuter bed. Maar ze vindt het heel leuk om te gaan ontdekken .  Ze weet nu dat ze er uit kan en dat is heel leuk natuurlijk maar ook heel vermoeiend! ik moet ze best veel avonden wel 4x terug naar bed sturen en ze komt ook vaak 's nachts om in ons bed te kruipen. nu heb ik een vraag of een nachtlampje op een timer zou helpen die haar duidelijk kan maken wanneer ze in de ochtend uit bed mag? gr deb
 
Sorry was dit topic helemaal vergeten. We hebben nog vrij lang beide bedjes in de kamer gehouden en uiteindelijk ging hij zelf in het grote bed liggen. Toen hebben we gelijk het ledikant weggehaald. Nooit geen probleem meer, wel een hekje in de deur gezet anders loopt ie te spoken
 
Terug
Bovenaan