Zwanger proberen te worden en orale seks

<p>Goedemorgen dames,</p><p>Ik zit ergens mee en ik ben benieuwd hoe jullie daarmee omgaan. Ik lees overal dat orale seks nadelig is voor sperma. Ik heb onregelmatige cyclussen en geen idee wanneer mijn eisprong komt/geweest is dus mijn vriend en ik hebben gewoon seks wanneer we willen en houden verder geen rekening met vruchtbare dagen etc. Ik moet wel zeggen dat we sinds we voor een kindje willen gaan aanzienlijk meer seks hebben. Dit is een combi van dat ik na het stoppen met de pil meer zin heb, de seks ook gewoon leuker/spannender is nu we ‘een doel hebben’ etc. Dus daar ben ik wel blij mee. 1x per week seks hebben (wat we voorheen wel eens hadden) zou ik niet ‘trekken’. Dan is de kans helemaal suuuuper klein… <br /><br /></p><p>Nu is het zo dat we heel af en toe orale seks hebben. Het is niet zo dat we niet zonder kunnen… helemaal niet, maar gezien het feit dat ik het graag spontaan wil houden (hopelijk lukt dit zo lang mogelijk) wil ik ook niet tegen mijn vriend zeggen dat we dat beter niet kunnen doen. Hij houdt daar nu eenmaal best wel van, en ja, seks moet leuk blijven.</p><p>Hoe erg is het nu eigenlijk? ‘Heeft negatieve invloed op…’ is wezenlijk iets anders dan ‘deze ronde telt sowieso niet mee’. <br /><br /></p><p>Weten jullie hier toevallig meer over? Is het echt zó schadelijk?</p><p>En hoe vaak hebben jullie seks? Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Wij soms om de dag, soms om de 2 dagen, dan weer paar dagen achter elkaar. Ben benieuwd, hoop dat het ons snel gegund is! </p>

Zolang je geen problemen hebt met zwanger worden zou ik me daar nog geen zorgen om maken hoor. Had wel een mooi anticonceptiemiddel geweest ?
En geniet ervan dat je libido wat hoger is en dat het nu nog allemaal leuk en spannend is. Wij hebben erg lang over een kindje gedaan, incl vruchtbaarheidstraject. En ik had gewild dat het op de leuke spontane manier gelukt was. Ons libido kelderde na een jaar of twee verschrikkelijk. Eens per maand een weekje rondom de eisprong verplichte nummertjes en thats it. 
Heb je een regelmatige cyclus? En voel je symptomen rond je eisprong? Zoals extra afscheiding, zere borsten, krampen? Dat kan je helpen om te weten in welke week je wat extra moet seksen en evt de orale seks kan laten. 

Ik heb nog nooit gehoord dat orale seks nadelig is voor sperma? Enige is natuurlijk dat je van orale seks niet zwanger wordt ? maar zou niet weten waarom het verder een probleem zou moeten zijn. Lekker genieten zou ik zeggen. Als het over een jaar nog niet is gelukt, dan zou ik eens verder gaan nadenken over dat soort dingen

@lewis,

Vervelend dat het bij jullie een lange weg is geweest. Kan me voorstellen dat daardoor je libido aardig keldert en het spontane er echt vanaf is. Ik ben eind januari gestopt met de pil en gebruiken sinds februari/maart geen condooms meer. Ik heb er zeker geen problemen mee als het raak is, graag zelfs. 

Ik merk dat ik (ik gok in de periode voor/rond mijn eisprong) wel geregeld last heb van steekjes. En mijn slijm is doorzichtig maar of ik er echt draden van kan trekken... nee, niet echt. De laatste 2 cyclussen had ik wel dat een sliert slijm uit mijn vagina kwam toen ik op de wc zat. 1 keer, en that's it. Gok dat dat rondom mijn eisprong is geweest (als ik ga terugtellen) maar ik zit inmiddels op dag 29 en nog geen sliert te bekennen. Dus óf mijn cyclus wordt weer erg lang (laatste 2 keer ook rond de 40 dagen) of hij is al geweest, maar wanneer? Geen idee. 

@ananasss,

Als ik ga Googlen lees ik op veel websites dat je orale seks beter kunt laten tijdens je vruchtbare dagen, omdat het een negatief effect zou kunnen hebben. Ik vraag me of af het nadelig is als de zaadkwaliteit bijv. al niet heel goed is, of dat het altijd slecht is. Geen idee...
Maar goed, je hebt gelijk, als het langer duurt kun je naar dat soort dingen kijken. Maar ik vind het het niet waard, dan laat ik het liever. Naja, we zien het wel!

Sperma kan minder beweeglijk worden of zelfs sterven van speeksel. Net als van de meeste glijmiddelen, of baby olie etc. Het beste is penetratie zonder andere dingen. En dan het slijm in de vagina zn werk laten doen. Maar deze info is vooral belangrijk voor mannen die al slecht of weinig zaad hebben, of stellen waar vruchtbaarheidsproblemen spelen. Verder heeft speeksel geen enorme invloed. Glijmiddel wel.
Ik herken mijn eisprong aan zere borsten en krampen. Maar voor mijn zwangerschap had ik die krampen niet. Zere borsten was altijd na mijn eisprong, dus dan was ik te laat. En ik merk zeker wel een toename in slijm en dat het doorzichtig is. Maar ik kom er met voelen en draden trekken ook nooit uit. Omdat mijn cycli 28-49 dagen zijn, werd ik op een gegeven moment gek van het om de dag seksen voor soms best een lange periode. Ik was na een jaar ovulatietesten gaan gebruiken. Dat haalde het verplichte er in elk geval vanaf voor de overige weken. Maar het legde wel weer veel druk op de avond van de positieve test. En later in het ziekenhuis waren die testen noodzakelijk. Maar je kan ze dus ook gewoon thuis doen, veel stellen doen dat. Het is een afweging waard met onregelmatige cycli. 

Mijn man en ik hebben altijd 3 tot 4x seks per week. Had ergens online gelezen dat te veel ejaculeren binnen een bepaalde tijd de kwaliteit omlaag brengt en dat je daarom beter om de twee dagen seks kan hebben. Hier nooit over wakker gelegen en binnen 4,5 maand gewoon netjes zwanger geraakt. Die van orale seks is nieuws voor mij haha

Aangezien zaad even tijd nodig heeft om weer 'op sterkte' te komen, Kan ik me voorstellen dat orale seks tijdens de vruchtbare periode invloed heeft in de zin van: Je 'verspilt' het tijdens de orale seks ( het komt niet op de juiste plek op die manier) en het duurt iets van 48u voor het weer 'op sterkte' is waardoor je net je eisprong kunt missen in die tijd. Anders zou ik niks kunnen bedenken

Maar om het daar nou om te laten, lekker genieten dat is ook belangrijk.

Terug
Bovenaan