<p>Goedemorgen dames,</p><p>Ik zit ergens mee en ik ben benieuwd hoe jullie daarmee omgaan. Ik lees overal dat orale seks nadelig is voor sperma. Ik heb onregelmatige cyclussen en geen idee wanneer mijn eisprong komt/geweest is dus mijn vriend en ik hebben gewoon seks wanneer we willen en houden verder geen rekening met vruchtbare dagen etc. Ik moet wel zeggen dat we sinds we voor een kindje willen gaan aanzienlijk meer seks hebben. Dit is een combi van dat ik na het stoppen met de pil meer zin heb, de seks ook gewoon leuker/spannender is nu we ‘een doel hebben’ etc. Dus daar ben ik wel blij mee. 1x per week seks hebben (wat we voorheen wel eens hadden) zou ik niet ‘trekken’. Dan is de kans helemaal suuuuper klein… <br /><br /></p><p>Nu is het zo dat we heel af en toe orale seks hebben. Het is niet zo dat we niet zonder kunnen… helemaal niet, maar gezien het feit dat ik het graag spontaan wil houden (hopelijk lukt dit zo lang mogelijk) wil ik ook niet tegen mijn vriend zeggen dat we dat beter niet kunnen doen. Hij houdt daar nu eenmaal best wel van, en ja, seks moet leuk blijven.</p><p>Hoe erg is het nu eigenlijk? ‘Heeft negatieve invloed op…’ is wezenlijk iets anders dan ‘deze ronde telt sowieso niet mee’. <br /><br /></p><p>Weten jullie hier toevallig meer over? Is het echt zó schadelijk?</p><p>En hoe vaak hebben jullie seks? Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Wij soms om de dag, soms om de 2 dagen, dan weer paar dagen achter elkaar. Ben benieuwd, hoop dat het ons snel gegund is! </p>