Zwanger proberen te worden met onregelmatige cyclus

Hallo allemaal,

Ik deel hier mijn verhaal even. Niet omdat ik op zoek ben naar antwoorden, maar omdat het me fijn lijkt om het verhaal van anderen te horen die in een soortgelijke situatie zitten/zaten.

Ik ben sinds maart gestopt met de pil omdat we graag een kindje willen. Nu had ik, voordat ik met de pil begon, nooit een regelmatige cyclus en dat is nu helaas ook niet zo. Het varieert van 21 tot 51 dagen. We kunnen dus niks plannen o.i.d.. Vanaf m'n vorige menstruatie doe ik iedere dag een ovulatietest. Ik ben inmiddels op dag 43 en nog niks..

Ik ben niet hopeloos, maar ik baal er wel van dat het zo loopt. Ik ben door de huisarts doorgestuurd naar de gynaecoloog, daar moet ik volgende maand naartoe. Ik ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren.

Zijn er mensen die dit herkennen?
 
Gebruiker992321:

Wat vervelens zo'n onregelmatige cyclus.

Fijn dat je al doorgestuurd bent door de huisarts.

Ik had dit ook.  Bij de gyn krijg je intake gesprek. Bloed laten prikken.  Mogelijk ook inwendige echo. Mogelijk ook controle van het zaad. Dan vier tot acht weken daarna uitslagen.

Succes.
 
Hallo,

Wat vervelend.. maar goed nieuws dat je al naar de gyn  mag.

Ik heb ook een onregelmatige cyclus. In september ook pas gestopt met de pil maar het loopt verre van lekker!

13 september laatste pil,  en 18 tm 21 september de ontrekkingsbloeding daarvan.dag 20 v d cyclus kreeg ik bruin bloed bij afvegen, dag daarna ongesteld, 8/9 dagen. Daarna op dag 13 weer ongesteld (zit dus 5 dagen tussen zonder bloed) en ik zit nu op dag 7 en nog steeds ongesteld!

Iemand hier ervaring mee? Ik hoor juistalleen de andere kant van onregelmatige cyclus dat de menstruatie lang uitblijft, maar ik heb juist maar een paar dagen er tussen?.

Ben naar de huisarts geweest omdat ik me echt beroerd voelde van 9 dagen bloeden maar hij wilt er nog niks aan doen omdat het te vroeg is...?

Hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen en adviezen kunnen geven?

Xxx
 
Goedemorgen,

Ik heb ook een onregelmatige cyclus. Na het verwijderen van spiraal ik had cyclus van 89 dagen. Sep. ongesteld geweest maar nu weer cyclus van 50dagen.

Ik ben begonnen met ovulatie testen en gelukkig eisprong gevonden.

Ik moet van huisarts aan moeder natuur overlaten en van gyn tot jan 2016 wachten. Als ik dan nog steeds onregelmatige cyclus heb en niet zwanger dan mag ik langs komen.

sterkte meid!

 
Wat vervelend!

Als je eenmaal zwanger wilt worden wil je het het liefst meteen. ;) Ik baal zelf ook heel erg van mijn situatie, dit had ik niet verwacht voordat ik stopte. Denk nu soms van was ik maar eerder gestopt.

Ik heb vanmiddag mijn 1e afspraak bij de gyn omdat ik een uitblijvende menstruatie heb. Spannend!
 
Hey

Ook ik had na het stoppen met de pil een zeer onregematige cyclus. ZO erg zelfs dat ik er voor behandelingen heb ondergaan met clomid bij de fertiliteits arts in het ziekenhuis bijna 8 jaar geleden omdat ik op een bepaald moment helemaal geen cyclus meer had. Ik was al ruim een half jaar niet meer ongesteld geweest!. Inmiddels 2 mooie gezonde kinderen van 7 en bijna 5 waarvan de laatste zonder hulp van het ZH is geboren. Na de tweede heb ik een koperspiraaltje laten zetten omdat waarschijnlijk de hormonen van de pil destijds geen goede invloed hebben gehad.

Inmiddels ben ik alweer een aantal jaar gescheiden en heb sinds ruim een jaar een nieuwe partner met wie ik nog graag een kindje zou willen.

Ondanks de koperspiraal altijd onregelmatig ongesteld gebleven. variërend van 4 tot bijna 7 weken.

Binnenkort laat ik hem verwijderen... ik ben benieuwd!
 
Iemand enig idee wat ik kan doen? Lijkt mij echt niet gezond om zo vaak ongesteld te zijn en geen gewone cyclus te hebben...
 
Stefjeeee je bent dus pas in september gestopt? Geef je lichaam een half jaar de tijd om te ontpillen. Het komt heel vaak voor dat je lichaam er weer aan moet wennen. Als je na een maand of 8 /9 nog geen regelmaat hebt kun je contact opnemen met je huisarts. Binnen 2 maanden gaan ze echt niks doen.

Diya succes deze laatste maanden van het jaar . Hoop dat het nog spontaan mag lukken.

Mijn cyclus zal nooi normaal zijn. Zijn nu 3 jaar bezig voor een 3e kindje. Behandelingen en operatie gehad. En in mei en augustus dit jaar 2 keer een miskraam. (Curettage) Zit op dag 35  vandaag. Maar nog geen eisprong gevoeld. Dus we wachten maar gewoob verder af.

Succes meiden.
 
Terug
Bovenaan