Zwanger proberen te worden met onregelmatige cyclus

Hallo allemaal,

Ik deel hier mijn verhaal even. Niet omdat ik op zoek ben naar antwoorden, maar omdat het me fijn lijkt om het verhaal van anderen te horen die in een soortgelijke situatie zitten/zaten.

Ik ben sinds maart gestopt met de pil omdat we graag een kindje willen. Nu had ik, voordat ik met de pil begon, nooit een regelmatige cyclus en dat is nu helaas ook niet zo. Het varieert van 21 tot 51 dagen. We kunnen dus niks plannen o.i.d.. Vanaf m'n vorige menstruatie doe ik iedere dag een ovulatietest. Ik ben inmiddels op dag 43 en nog niks..

Ik ben niet hopeloos, maar ik baal er wel van dat het zo loopt. Ik ben door de huisarts doorgestuurd naar de gynaecoloog, daar moet ik volgende maand naartoe. Ik ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren.

Zijn er mensen die dit herkennen?
 
Gebruiker992321:

Wat vervelens zo'n onregelmatige cyclus.

Fijn dat je al doorgestuurd bent door de huisarts.

Ik had dit ook.  Bij de gyn krijg je intake gesprek. Bloed laten prikken.  Mogelijk ook inwendige echo. Mogelijk ook controle van het zaad. Dan vier tot acht weken daarna uitslagen.

Succes.
 
Hallo,

Wat vervelend.. maar goed nieuws dat je al naar de gyn  mag.

Ik heb ook een onregelmatige cyclus. In september ook pas gestopt met de pil maar het loopt verre van lekker!

13 september laatste pil,  en 18 tm 21 september de ontrekkingsbloeding daarvan.dag 20 v d cyclus kreeg ik bruin bloed bij afvegen, dag daarna ongesteld, 8/9 dagen. Daarna op dag 13 weer ongesteld (zit dus 5 dagen tussen zonder bloed) en ik zit nu op dag 7 en nog steeds ongesteld!

Iemand hier ervaring mee? Ik hoor juistalleen de andere kant van onregelmatige cyclus dat de menstruatie lang uitblijft, maar ik heb juist maar een paar dagen er tussen?.

Ben naar de huisarts geweest omdat ik me echt beroerd voelde van 9 dagen bloeden maar hij wilt er nog niks aan doen omdat het te vroeg is...?

Hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen en adviezen kunnen geven?