Zwanger proberen te worden na buitenbaarmoederlijke zwangerschap

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Op 1 december 2015 ben ik geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waarbij mijn rechter eileider is verwijderd.

Na 6 weken herstel waren mijn man en ik er weer klaar voor om een nieuwe poging te wagen.

Door middel van ovulatietesten goed mijn eisprong in  de gaten gehouden.

Zaterdag weer ongesteld geworden, helaas, maar we gaan vol goede moed op naar de volgende ronde.

Zijn er meiden die hun ervaringen met een bbz willen delen?

Hoi rory,

Ik heb dit zelf ook meegemaakt alleen bij mij dan de linker eileider.
Wij gingen het ook weer proberen en ik weet nog dat ik me eerste menstruatie afwachten en toen ook met ovulatietesten in de weer ging.
Ik baalde ook steeds als ik ongesteld werd..dat met die testen heb ik zo'n 9 maanden vol gehouden en toen dacht ik **** it ik kap er mee.
Nou toen was ik wel zwanger geworden.Dus ik zou zeggen gooi die testen weg en vertrouw erop dat het lukt :D !!! soms denk ik wel eens was ik eerder gestopt met die "controle" van de eisprong dan was het eerder gelukt.

Inmiddels ben ik 4 weken geleden bevallen van een zoon:D
Dus zwanger raken met 1 eileider kan gewoon :D ookal heb je zelf het idee van goh hoe werkt/gaat dat dan.

Ik hoop dat je gauw een zwangerschapstest kan gaan doen!

Bedankt voor je reactie Cindy!

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

Misschien is zonder ovulatietesten ook wel beter, dan ben je er toch wat spontaner mee bezig denk ik. Voor de BBZ deed ik ook geen ovulatietesten gebruiken, maar toen was mijn cyclus regelmatig. Dat is voor mij nu eigenlijk de voornaamste reden om ovutesten te gebruiken, omdat de cyclus nu niet meer zo regelmatig is. Dat komt hopelijk wel snel weer. Had jij snel weer een regelmatige cyclus?

heeey rory

Dankjewel :D

Uhmm volgens mij wel redelijk.
Voordat we het gingen proberen voor de 2e keer heb ik zelf eerst 2 menstruatie's afgewacht of alles het nog deed daar beneden.
Toen ik 2 keer ongesteld was geworden dacht ik oke we kunnen het proberen alles werkt weer.

Ja plus als je met die testen ziet oh we kunnen dan lukt het ook niet.
En ligt je focus erop....ze zeggen altijd hoe meer je er mee bezig bent hoe minder het lukt...dat is dus echt zo.

Ik zou 2 menstruatie's afwachten en dan proberen :] en onthou je hebt toch een eisprong anders zou die test dat niet aangeven :D

Ik heb 1 menstruatie afgewacht en zijn vorige maand weer " voorzichtig" begonnen. Nu ik mijn tweede menstruatie achter de rug heb, ben ik nog wat zekerder dat het inderdaad allemaal gewoon nog werkt beneden ;-)

Jaa, dat heb ik inderdaad wel meer gehoord om je er niet zo op te focussen, hoe sneller het gaat... maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan als je iets graag wilt ;-)

Jij in ieder geval een fijne kraamtijd toegewenst!

Terug
Bovenaan