Zwanger proberen te worden na stoppen prikpil

Hoi allemaal,

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en eventuele tips.

Na lang gebruik van de prikpil hebben mijn man en ik besloten ermee te stoppen, in de hoop in de toekomst een kindje te kunnen krijgen.

Ik heb 14 juli mijn laatste prikpil laten zetten en die van oktober dus niet meer gehaald.
Dat betekend dat ik nu 8 weken zonder prikpil ben.

Ik merk wel veel verschil, denk zelf dat het hormonale schommelingen zijn? Op en af pijnlijke borsten, steken onder in mijn buik. Wisselend last van afscheiding.
Maar nog niet ongesteld geworden.

Wat is jullie ervaring met het ongesteld worden na het stoppen van de prikpil en hoe snel werden jullie zwanger?

En is er iets wat ik zelf nog extra kan doen of is het echt een kwestie van geduld hebben? :)
 
Hoi, zelf geen prikpil gehad maar gewone pil. Helaas kan niemand je vertellen wanneer je zwanger wordt. Wij zijn nu in maand 18, terwijl alle onderzoeken uitwijzen dat het zou moeten kunnen. Maar niet schrikken heel veel mensen zijn gewoon in het eerste half jaar al zwanger! Je zult natuurlijk wel even je cyclus af moeten wachten, bij mij kwam die meteen na stoppen pil weer op gang, maar dit zegt dus niets ;). Hopelijk snel een goede cyclus en snel een zwangerschap voor jou!!
 
Ooh en het enige wat je kan doen is alvast foliumzuur slikken. Bij kruidvat of etos kan je foliumzuur met vitamine D halen, is niet zo duur. En dan is het wachten.
 
Hoi hoi , ik zie dat dit 2 maanden geleden was maar ik reageer toch ff :) ,  ik heb vroeger de prikpil gebruikt , zoeen 4 jaar ( geloof ik). Destijds in januari(2012) al over gestapt op de gewone pil.... In dat jaar in November(2012) was ik gestopt met de gewone pil ivm kinderwens.. een maand later was ik al normaal ongesteld... en toen ook een normale cyclus gehad.. en in Mei(2013) bleek ik zwanger te zijn ( dus ong een half jaar later nadat ik gestopt was met gewone pil) .. Na de geboorte van ons zoon ben ik terug gegaan aan de prikpil.. ( 2014) ik ben gestopt met de prikpil in 2021 , ik had hem in Nov toen moete halen en niet gedaan.  In juni 2022 heb ik 1 dag heeel licht bloed verlies gehad. Daarna pas in Augustus maar weer heel weinig/licht.. Toen weer 2 maanden niks.. en in Dec ben ik maarliefst 3x in 1 maand tijd ongesteld geweest. En toen in januari 1x.. dus nu is het afwachten wanneer ik weer ongesteld word... en dus helaas ook nog niet zwanger... 
 
[quote quote=10604057]Hoi hoi , ik zie dat dit 2 maanden geleden was maar ik reageer toch ff ? , ik heb vroeger de prikpil gebruikt , zoeen 4 jaar ( geloof ik). Destijds in januari(2012) al over gestapt op de gewone pil…. In dat jaar in November(2012) was ik gestopt met de gewone pil ivm kinderwens.. een maand later was ik al normaal ongesteld… en toen ook een normale cyclus gehad.. en in Mei(2013) bleek ik zwanger te zijn ( dus ong een half jaar later nadat ik gestopt was met gewone pil) .. Na de geboorte van ons zoon ben ik terug gegaan aan de prikpil.. ( 2014) ik ben gestopt met de prikpil in 2021 , ik had hem in Nov toen moete halen en niet gedaan. In juni 2022 heb ik 1 dag heeel licht bloed verlies gehad. Daarna pas in Augustus maar weer heel weinig/licht.. Toen weer 2 maanden niks.. en in Dec ben ik maarliefst 3x in 1 maand tijd ongesteld geweest. En toen in januari 1x.. dus nu is het afwachten wanneer ik weer ongesteld word… en dus helaas ook nog niet zwanger…[/quote]
 
Hoi hoi, vanuit hier ook een late reactie terug, haha.
Wat vreselijk om te horen dat het de tweede keer zo lang duurt! En wat bijzonder dat het na overstap op de gewone pil daarna wel zo snel weer regelmatig op gang kwam.
Is je cyclus inmiddels wel iets regelmatiger of nog steeds zo raar? 
Bij mij nog steeds geen enkele cyclus te bekennen :(
 
achteraf gezien bleek er ook bloedingen tussen te zitten in december en januari .. dus zonder die bloedingen meegeteld te hebben.. heb ik nu 3 cyclussen gehad van 32 dagen.. en de laatste 2 cyclussen zijn 28 dagen , en gelukkig in die laatste 2 cyclussen ook geen tussentijdse bloedingen ofzo meer gehad.. Ben nu ook aan het testen met ovu testjes.. en had vorige cylus mn ovulatie wel gevonden.. maar helaas nog niet gelukt.. Maar ik ben al stukje blijer dat mn cyclus beetje normaal nu is.. dus hopen dat het zo blijft en dat t snel mag gaan lukken :)... Hoe lang heb jij eigenlijk dan aan de prikpil gezeten voordat je ermee stopte ?  En hopenlijk word jou cyclus ook snel wat beter en normaler :)
 
Ah wat fijn dat er steeds meer regelmaat in komt en je wel je ovulatie al keer gevonden hebt! Hopelijk mag het dan gauw lukken voor jullie inderdaad.

In totaal heb ik de prikpil denk ik ruim 11jaar laten zetten, tussentijd een hele korte periode over gestapt naar gewone pil (minder dan een jaar denk ik) en dat is inmiddels weer 3 jaar terug denk ik.

Ben nu inmiddels 8 maanden zonder prikpil, maar helaas nog geen enkele menstruatie of bloeding te bekennen. ☹️
 
Terug
Bovenaan