zwanger raken en overgewicht

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik zit met een vraag. Ik heb begrepen dat overgewicht niet bevorderlijk is als je zwanger wilt raken. Natuurlijk zijn er genoeg  zware vrouwen die wel makkelijk zwanger raken, maar er schijnt toch ook een groep te zijn bij wie dat niet zo goed wil lukken. Vanaf hoeveel overgwicht kan het gewicht een rol spelen? Moet je dan een BMI van meer dan 30 hebben? En hoe zit dat als je na bijna een jaar proberen denkt "ik wil naar de huisarts/gyneacoloog", krijg je dan eerst te horen "val maar eens af?"

Hebben jullie hier ervaring mee?

vr.gr. vis 78 (die inderdaad de nodige overtollige kilootjes meezeult)

Meid ik denk en leef met je mee...

Heb daar zelf ook aan gedacht. Straks sta ik eindelijk bij hem op de stoep en zegt ie eerst val maar af... en ja ik zeul ook wat kilootjes te veel mee. Maar moet zeggen  mijn zussen zijn ook grof en daar is het ook bij gelukt! Weet ook niet of het wel goed/gezond is als je af gaat vallen als je zwanger wilt worden. Weet jij dat?
Misschien moet ik  er toch maar aan beginnen??? Doe je mee???
Moeilijk hoor maar als we het doen... dan doen we het voor een goed doel!!!

Liefs Leah

Ik ken ook genoeg meiden die flink overgewicht hebben en toch zwanger zijn geraakt.
Mijn vriendin is zwanger en viel de eerste  3 maanden 15 kg af.
Gewoon spontaan,zo kan het ook,maar ja dan moeten we wel eerst zwanger worden.
Succes!!!! liefs mikkie met ook een paar kg teveel.

Hee meiden!!

Ik wilde even wat kwijt aan jullie...
Ik heb sinds gisteren het boeg zwanger worden van mariel croon...dat ebn ik begonnen met lezen...
En toevallig heb ik daar net een hoofdstuk in gelezen dat je niet zomaar op dieet moet gaan als je zwanger wilt worden...
Het moet dan wel een heel doordacht dieet zijn waardoor je ook weer niet teveel van bepaalde vetten of mineralen of wat dan   ook binnen krijgt..en ook weer niet te weinig!
Een vrouw die zwanger wilt worden heeft hier ook echt duidelijke richtlijnen voor nodig.
De ene vitamine is goed de ander mag weer niet in over mate...
Dus als ik jullie was en als jullie willen dat er wat kilootjes van afgaan...zou ik misschien met een dokter of dietiste overleggen wat dan ook een goed dieet voor jullie is!

Succes meiden!

Liefs Linnepinnie
(geen kilootjes teveel...dus spreek niet uit ervaring hoor...maar wilde jullie wel even informeren)

Hoi,
Het schijnt dat je gewicht er inderdaad mee te maken heeft, te zwaar en te licht is niet bevordelijk voor het zwanger raken. Ik heb hetzelfde probleem (er mogen bij mij ook heel wat kilootjes af), maar mijn gynaecoloog heeft mij niet naar huis gestruurd. Tijdens mijn eerste bezoek heeft hij het wel aangekaart en heeft hij gezegd wat hierboven staat, maar hij heeft nooit gezegd dat ik af MOET vallen. Het is namelijk ook niet goed als je drastisch gaat lijnen, want dan schijn je geen of een onregelmatige eisprong te hebben.
Ik kom regelmatig bij mijn gynaecollog (helaas) en hij zegt er nooit meer iets over. Hij denkt juist prettig mee over oplossingen om zwanger te worden.
Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad.
Natascha

Hoi,

ik was 103 toen ik zwanger werd en kreeg er nog wat bonus bij, maar het zwanger worden en zwanger zijn was geen probleem, het eraf krijgen echter  .... ehhhhh.....

Oooooooh Linnipinnie,
Dan heb ik het daar van want dat boek heb ik namelijk ook!!!
Ik wist niet meer hoe ik er bij kwam maar nu weet ik het weer!

Liefs Leah

hoi , ik kan helas wel uit ervaring spreken.... ik heb flink overgewicht ...bmi van 40 ..en ben al 2 keer zonder problemen zwanger geraakt en per zwangerschap ongeveer 20 kilo afgevallen , dat is natuurlijk mooi meegenomen.

overgewicht hoeft dus geen probleem te zijn , mocht je toch willen afvallen ga naar een dietiste , en zeg dat je zwanger wilt worden want je moet inderdaad begeid worden...

bij mij is het net de ongekeerde wereld, wij hebben nog een kinderwens ,dus heeft de internist geadviseerd eerst zwanger te worden en daarna krijg ik eindelijk een omleidng operatie , zodat ik door het snel verlaten van het voedsel in je lichaam eindelijk eens ga afvallen........

nou, dat is mijn verhaal , doe er mee wat je wilt .veel sucses,
daan

Terug
Bovenaan