zwanger raken na een miskraam

A

Anoniem

Guest
hallo lieve meiden,

Ik heb op 4 april een miskraam gehad!  dat is nu 5 weken geleden.
nu vraag ik me af wanneer ik weer ongi moet worden.

Ik heb me laten vertellen, dat je na een miskraam heel vruchtbaar bent. klopt dat?
we zijn al weer aardig aan het klussen.
ik hoop dat ik er snel weer van mag gaan genieten...

zijn hier ook meiden die vrij snel weer zwanger zijn geraakt na een miskraam?

ik was bij de eerste keer vrij snel zwanger. Ik was in oktober gestopt met de pil. en in januarie was ik zwanger! ik kon mijn ogen niet geloven. en dat terwijl mijn cyclus helemaal nog niet regelmatig was... want mijn  eerste eggi  ongi was na 33, 54 en toen zwanger! ik weet dat het deze keer niet weer zo hoeft te zijn. maar ik hoop ook niet dat het heel lang gaat duren...

ik was 10 weken zwanger toen het mis ging! maar ik heb ook de hele zangerschap het gevoel gehad, dat er iets niet goed was.

gr. dd

Ten eerste wat vreselijk voor je dat je je kindje heb moeten verliezen en wat knap dat je zo met de toekomst bezig bent (weet niet of ik dat zou kunnen) ze zeggen wel dat je wat vruchtbaarder bent na een miskraam, laten we zo zeggen   ik zie / hoor vaak vrouwen die een miskraam hebben gehad waarbij ze snel weer zwanger waren.

Ik hoor voor jullie dat je snel weer zwanger mag raken en dat het helemaal goed en gezond is!

Wat ontzettend naar dat je een mk hebt gehad. Ik heb er zelf 3 gehad en de laatste was 4 december 2006, daarna niet meer ongesteld geweest en nu inmiddels 21 weken zwanger. Ik merkte dat ik veel meer helder afscheiding had bij eisprong na de mk's, dus ik was wel degelijk vruchtbaarder na mijn mk's. nu ben ik opzichzelf al vrij snel zwanger. binnen 4 maanden was ik steeds weer zwanger.

Ik vond de inpact "direct zwanger na miskraam" mega heftig. Zou nooit meer zo snel na mk zwanger willen raken. de onzekerheid was zo groot dat ik 4 maanden lang doodsbang ben geweest en niet van de zwschap heb genoten. sinds dit weekend voel ik haar(het wordt een meisje) en nu pas geniet ik ervan.

Ik hoop voor je dat je niet lang op een nieuwe en gezonde zwschap hoeft te wachten, maar ook dat je de mk goed een plekje geeft.

xxx Annette

Hoi dagdromertje,

ik heb in oktober een miskraam gehad. Ook ik had het gevoel dat het anders was dan bij de eerste, maarja elke zwangerschap is anders zeggen ze dan. Maar je eigen gevoel zegt iets anders. Ik ben inmiddels 14 weken zwanger van een tweeling. Dus of je vruchtbaarder bent kan ik niet zeggen, alleen was/is het bij ons dubbelop. Het komt echt goed.

Groetjes Miranda

he hoi

ik heb in november 2006 mijn laatste (3e miskraam)gehad.Zonder ongesteld te worden had ik op 4 januari een positieve test en was toen alweer 4 wk en 1d zwanger.(nu 22w en 2d)Het kan dus zo zijn maarmisschien is het ook een geluk bij een ongeluk wie zal het zeggen

Hoi,
Ook ik heb het helaas zelf meegemaakt.
Eind aug vorig jaar kreeg ik een miskraam, dat was mijn derde zwangerschap.
Ik werd 37 dagen na de mk weer ongesteld, en dat was meteen de laatste keer..
Was dus meteen weer zwanger, en ben nu alweer 31 weken en 2 dagen..
De eerste drie keer was ik in de derde ronde zwanger, en nu dus meteen de eerste ronde na de mk.
Ik ken goede verhalen, maar ook waarbij mensne na een mk echt heel lang moeten proberen, dus ik denk dat je er weinig van kunt zeggen Ik hoop voor jou dat het niet te lang op zich laat wachten.
Veel succes, en groet van R

ik  ben in augustus 2004 van mijn zoontje bevallen, in dec 2004 een miskraam, in maart 2005 een miskraam waarschijnlijk was dit van dezelfde zwangerschap.. en daarna in nov 2005 een vroeggeboorte met 21weken.. en eindelijk weer 25 weken gezond zwanger! maar idd na een miskraam of bevalling ben je zeer vruchtbaar!!

liefs, daisy

Terug
Bovenaan