zwanger raken

Hoi allemaal,

Ten eerste wens ik jullie allemaal heel veel succes met zwanger raken.
Ik heb een vraagje. Ik heb al een zoontje van 2, nu wil ik heel erg graag voor hem een broertje of een zusje. Nou is mijn vraag hoe vaak moet ik aan het klussen met mijn man? Om de dag of om de 2 dagen. Ik heb geen flauw idee, want mijn vorige zwangerschap kwam als een complete verrassing voor ons. Wie heeft er tips voor me? Alvast bedankt.

Groetjes
 
Als je een beetje een regelmatige cyclus hebt kan je vanaf de eerste dag van je menstruatie gaan temperaturen. Elke dag voordat je je bed uit gaat of maar iets doet rectaal of vaginaal temperaturen. Als je je eisprong hebt gaat je temp met een paar tiende graad omhoog. Als ie daadwerkelijk hoger is kan je er van uit gaan dat je ongeveer de dag ervoor je eisprong hebt gehad. Ongeveer een dag voordat je ongesteld wordt zal je temp weer zakken naar de temp voor je eisprong. Blijft deze hoog, dan is er een kans dat je zwanger bent.

Als je dit een maand of 2, 3 hebt gedaan zul je zien dat er een regelmaat in zit. Als je 2 dagen en de dag voor je eisprong sex hebt, heb je de meeste kans om zwanger te worden. Een eicel 'leeft' maar 6 uur, dus na je eisprong worden de kansen alleen maar kleiner.

Als ik jou was zou ik gaan tempen en alvast vanaf halverwegen week 2 een dag of 10 lang om de dag sexen. Wie weet is het al raak voor je klaar bent je cyclus in kaart te brengen.

Succes!
 
Terug
Bovenaan