Zwanger reis Zuid Afrika

<p>Beste medeleden,</p><p>Wij gaan in onze 26ste week een babymoon reis maken van drie weken naar Zuid Afrika. Nu vroeg ik mij af of er hier medeleden zijn die ook hun babymoon reis naar Zuid Afrika hebben gemaakt en zo ja welke reisroute hebben jullie gemaakt?<br /><br />Alle tips (&tricks) zijn welkom!</p><p>Groeten,</p><p> </p><p>Tara</p>

Ik ben er nog nooit geweest maar wij kwamen er Indonesië achter dat ik zwanger was na 2 jaar proberen :). Toen we terug kwamen meerdere malen getest op het zika virus, de baby heeft het gelukkig niet. Ik heb toen veel informatie en folders gekregen, ik heb even gekeken en er staat ook in dat het in Afrika voorkomt. 
Bij ons heeft de verloskundige ons doorgestuurd naar de gynaecoloog voor de testen, ik zou het even navragen als ik jou was!!

Hi,
wij hebben in september in ongeveer dezelfde periode (was rond 25 wkn zwanger) een reis naar ZA gemaakt. We zijn begonnen in Kaapstad en vanuit daar de garden route tot Port Elizabeth gereden. 
We hebben bewust voor die route gekozen, omdat je dan wegblijft uit malariagebieden. Want inderdaad: malariatabletten mag je niet slikken.
Volgens mij komt malaria enkel voor in de omgeving van Johannesburg, dus krugerpark is geen optie. Bij de GGD kunnen ze je precies laten zien waar je niet mag komen. Maar als je uit de buurt blijft van die gebieden, is het wen toplocatie om je babymoon te houden. Veel plezier! 

Wij gaan komende zomer ook naar ZA. in februari reis geboekt, blijk ik nu zwanger. Ten tijde van de reis hoop ik rond de 20 weken zwanger te zijn, en wordt dit ook voor ons een 'babymoon'. Wij hebben alleen wel tickets geboekt waarbij we van Joh. Burg naar Kaapstad reizen, via het Krugerpark. Ik heb nu contact gezocht met de GGD wat zij hier van vinden en wat ze aanraden. Officieel begint het Malariaseizoen pas in september, maar wil je de gok dan in juli/augustus wel wagen...

Wij zijn afgelopen september in Zuid Afrika geweest. Toen was ik niet zwanger maar de GGD zegt dat het malaria seizoen in september begint. Eenmaal daar aangekomen blijkt dat Zuid Afrika het malaria seizoen pas in november begint. Ook bij navraag aan de bewoners daar is dat ze zeggen dat er in september nog geen mjggen zijn. Ik weet niet welke maand je wilt gaan maar ik zou zeggen ga niet naar Krugerpark. In Addo elephant park zie je ook alle dieren en in  hluhluwe imfolozi park ook. Daar is geen malaria. 

Terug
Bovenaan