Zwanger/ te pril? Bloeduitslag biedt geen zekere uitkomst

<p>Dag allemaal, ik ben net lid geworden van dit forum. Het is zo dat ik de voorbije weken wel al veel gelezen heb :).</p><p>In oktober dit jaar ben ik gestopt met de pil, waarbij ik vandaag voor de eerste keer overtijd ben. De cyclus (na het eventjes ontpillen) was 27 dagen. Nu had ik sinds één dag voor NOD al een licht positieve test  van het kruidvat (€5/2). Deze ochtend opnieuw. De gynaecoloog opgebeld en duidelijk gemaakt dat het wel een zeeeeeeeer licht lijntje was, maar het stond er wel.</p><p>Ze raadde me aan om bloed te laten afnemen. Daarnet gebeld, mijn hcg waarde staat op 18. De dokter zei dat dit theoretisch gezien betekent "pril zwanger", maar dat hij zich nog niet durft uitspreken, tot over een week. </p><p>Nu ga ik er van uit dat die lage waarde nog niet onmiddellijk kwaad kan? Er is namelijk een reden (volgens mij) dat sommige dames maar enkele weken na hun NOD testen. </p><p>Wat denken jullie? </p><p>Ps: ik ben hierin erg nuchter, ik weet dat het evengoed kan betekenen dat ik niet zwanger ben.</p><p> </p><p>Groetjes</p>

Afwachten... zwanger is zwanger, maar zo pril kan het nog afbreken voor je nod. Las laatst ergens dat als je een vroege test doet dit eigenlijk afgeraden wordt omdat er dan nog van alles kan gebeuren. 
Ik denk dat je gewoon zwanger bent! Maar, netjes dat je een bloedtest krijgt? Heeft dat een speciale reden?

Je bent gewoon zwanger hoor hcg van niet zwangere is onder de 5. Dus gefeliciteerd. Het is nog heel pril en tuurlijk er kan van alles misgaan maarja voor nu is het goed ?

@ Moi, mijn NOD was vandaag hoor. Maar idd erg pril... ik staar me nu natuurlijk wel blind op die hcg waarde die zo laag is, je ziet dames die al aan 300 hcg staan de dag van NOD. Nuja, er zal wel een reden zijn, er zijn zoveel dames die maar een paar dagen later of week later testen omdat ze geen genoeg hcg hebben.
De dokter zei wel van ik neem het woord zwanger in de mond hoor, niet zwanger is ook niet waar, maar het is nog te pril om zo zeker te bevestigen. 
@Gebruiker...... (lang om te typen :p), ik weet dat de hcg boven de 5 moet zijn maarja, dan lees je verhalen waarbij een lage hcg vanaf het begin al betekent dat je een miskraam zult hebben en dergelijke. 
In ieder geval zijn we nu hier thuis voorzichtig positief, maar beseffen dat er nog meer kans is dat het misloopt. Ondertussen weet ik dan toch wel dat mijn lichaam dit aankan :)

Aaah en @ Moi, die bloedtest heeft geen speciale reden hoor. Ik had gewoon opgebeld en gevraagd van is dat nu al het tijdstip om een bloedtest te doen (na positieve thuistest) of wacht ik best nog. En zij zei "streep is streep, je mag komen voor een bloedtest" :D

Ik heb 3 dagen voor mijn NOD positief getest en inmiddels 24 weken zwanger. Datzelfde gold ook bij mijn vorige zwangerschap.
Gefeliciteerd, je bent zwanger! Alleen omdat het nog super pril is, is er een kans dat het nog mis gaat.
Goede zwangerschap gewenst! 

Terug
Bovenaan