<p>Dag allemaal, ik ben net lid geworden van dit forum. Het is zo dat ik de voorbije weken wel al veel gelezen heb .</p><p>In oktober dit jaar ben ik gestopt met de pil, waarbij ik vandaag voor de eerste keer overtijd ben. De cyclus (na het eventjes ontpillen) was 27 dagen. Nu had ik sinds één dag voor NOD al een licht positieve test van het kruidvat (€5/2). Deze ochtend opnieuw. De gynaecoloog opgebeld en duidelijk gemaakt dat het wel een zeeeeeeeer licht lijntje was, maar het stond er wel.</p><p>Ze raadde me aan om bloed te laten afnemen. Daarnet gebeld, mijn hcg waarde staat op 18. De dokter zei dat dit theoretisch gezien betekent "pril zwanger", maar dat hij zich nog niet durft uitspreken, tot over een week. </p><p>Nu ga ik er van uit dat die lage waarde nog niet onmiddellijk kwaad kan? Er is namelijk een reden (volgens mij) dat sommige dames maar enkele weken na hun NOD testen. </p><p>Wat denken jullie? </p><p>Ps: ik ben hierin erg nuchter, ik weet dat het evengoed kan betekenen dat ik niet zwanger ben.</p><p> </p><p>Groetjes</p>