zwanger tijdens ziektewet

Hallo,

Ik zit sinds begin oktober in de ziektewet, overspannen. Het gaat stukken beter met me en wil over 2 weken weer voor 50% aan het werk gaan.Alleen er is 1 ding waar ik mij een beetje druk om maak. Ik ben zwanger geworden tijdens mijn ziektewet.Geheel onverwachts maar ozo welkom. We zijn zeer gelukkig als alles goed gaat!! Hoe denken jullie erover, of heeft iemand dit ook meegemaakt? Op mijn werk vertel ik het voorlopig nog niet. Ik ben zo bang dat ze raar reageren. Zo van `Zou je je je kindje wel houden?` Ik werk ongeveer met 10 meiden. Bedankt.

Hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap !

Om even te reageren op je vraag;
Ik zie werk en prive echt gescheiden hoor.
Daarnaast hoef je je tegenover je collega's niet te verantwoorden hoor, over je zwangerschap. Dat je zwanger ben geworden is juist een kadootje. Het is alleen erg belangrijk dat je goed naar jezelf luisterd en je grenzen niet overschrijd. juist nu niet. Goed voor jezelf zorgen, en evt hulp zoeken bij de reden waardoor je overspannen bent geworden. Zodat je daar inzicht in heb en kan werken aan voorkomen (van een grotere dip) en herstel.
En zorg dat als je het hen vertelt, dat je voor jezelf een goede dag heb uitgekozen, waarbij je je sterk voelt, ed. Dan straal je dat ook uit, en daar reageren anderen vervolgens weer op!
Heb je hulp ? Hij /zij kan je hier ook evt bij begeleiden.

Kom je ook naar het zwangerforum ? wanneer ben je uitgerekent ?
Ik half juli, dus daar kan je je vraag ook stellen als je daar behoefte aan heb. Zijn misschien meer vrouwen in soort gelijke situatie dan hier op de forum zwanger worden, Veel succes er mee, gr Tanja

Hoi,
Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik kan me voorstellen dat je je druk maakt.Je zit nog niet zo lang in de ziektewet, dus op je werk mogen ze al blij zijn dat je het over twee weken voor 50% gaat proberen.Toen ik overspannen was toen heb ik een half jaar thuis gezeten.Ik heb zelf ook met zoveel meiden gewerkt en ik weet hoe dat gaat.Verder sluit ik mij helemaal aan met wat Tanja heeft geschreven. Veel succes meid en geniet van je zwangerschap.

Ik zit ook in de ziektewet en twijfel hierdoor of ik wel met zwanger worden bezig 'mag' zijn, terwijl dit is wat ik het liefst wil van alles! Ik ben ook nú al bang om het ze te vertellen. En dat terwijl ik (nog) niet eens zwanger ben!! Stom eigenlijk, want het zou toch juist gewéldig moeten zijn om zoiets te vertellen, óók tegen je collega's...

Wat ik nu heb bedacht; ik kies voor mezelf en dit (zwanger raken) is wat ík wil. En júist als ik zwanger ben, zal ik goed voor mezelf zorgen zodat ik niet meer overspannen raak. Ik wens je heel veel succes en plezier met je zwangerschap. En als je er meer over wilt praten, je bent altijd welkom. Ik ben heel benieuwd hoe je er nu tegenaan kijkt.

Terug
Bovenaan