zwanger van 1, 2, 3 of 4 help!!!

A

Anoniem

Guest
Hieronder mijn verhaal van bijna 3 weken terug.
Ik heb het geprobeerd en het is gelukt.Ik ben zwanger, en   heel erg blij.

Nou lees ik veel over IVF waarbij de eiblaasjes leeg zijn.
Weten jullie misschien of dat in mijn geval ook zo zou kunnen zijn?
Ben nu toch wel erg bang dat er 4 bevrucht zijn, dat kan niet goed gaan.

Wil volgende week het ziekenhuis gaan bellen, durf het eigenlijk niet.
Is het met een bloedonderzoek al te zien hoeveel t er zijn?
Echo vanaf 6 weken?

alvast bedankt voor jullie hulp

febr:

Ik lees elke dag  het forum.
Vaak me ervaringen gedeeld over onderzoeken en andere dingen.

Nu heb ik jullie echt nodig. Ik weet niet wat ik moet doen.

Ik ben al 3 jaar bezig, 2 jaar mm. alles goed maar 2 negatieve samenelevingstesten.
1 keer spontaan zwanger  geworden maar miskraam met  8 weken.

Eindelijk deze maand iui.
Ben begonnen dag 3 tm 7 met chlomid. Vandaag dag 11 eerste echo gehad.
Blijkt dat er 4 eitjes zijn, normaal heb ik een eisprong op dag 14.
Nu blijkt dat ik 4 eitjes heb van 1.5, 1.6, 1.7, 1.8.
De poging is afgeblazen omdat zij het risico te groot vinden. zelf vrijen werd ook afgeraden.

Met insemineren is die kans ook te groot maar als ik nou zelf niet snel zwanger wordt zal  dan nu deze maand al  die 4 eitjes bevrucht worden.
kans is klein als je t mij vraagt. ik wil t denk ik wel proberen.

Wat zouden jullie doen??zelf vrijen of niet?

gr Nancy

gr Nancy

Hoi Nancy,

Ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken, want wat je zelf al schrijft: als je zo lange tijd zo moeilijk zwanger kan raken, zou het wel heel 'toevallig' zijn als alle 4 die eitjes bevrucht zijn, misschien zijn ze nog niet eens allemaal gesprongen. Als het eerste eitje springt wordt er meteen daarna een stofje afgescheiden wat de rest doet verschrompelen. Dus je eitjes moeten wel echt bijna even groot zijn zodat ze tegelijk kunnen springen. En als ik jou was zou ik inderdaad het ziekenhuis even bellen om een afspraak te maken voor een echo, met een week of 6 a 7 kunnen ze al een hoop zien hoor. Succes! En gefeliciteerd trouwens!!!

Liefs, Anke

Hoi Nancy,

wat vreemd dat jullie is afgeraden om zelf te vrijen!

Ik zou het wel doen als ik jullie was hoor!
Ben benieuwd hoe het zal gaan (niet het vrijen, maar daarna haha)

Liefs Janu

Hey Nancy,

Jeetje wat een toestand..ik had ook overstimulatie (7 grote follikels!) en dus geen IUI. Mij werd ook afgeraden om onveilig te vrijen omdat het grote (gezondheids) risico's met zich meebrengt als het wel raak mocht zijn. De kans op een meerling is erg groot aanwezig is mij verteld. Ik zat net als jou in twijfel van wel veilig vrijen of juist niet. Ik heb toch gekozen om het veilig te doen. Ik kan me jouw verwarring goed voorstellen. Ik hoop dat het er gewoon eentje is en dat alles goed komt. Ik zou wel naar het ziekenhuis bellen en er eerlijk over zijn. Je kan niet in onzekerheid blijven zitten.

Héééél veel succes!!

Groeten Mo

Hoi Nancy

Ten eerste gefeliciteerd.
Toch had ik in jou situatie wel geluisterd naar het ziekenhuis en niet wezen vrijen. Ze zeggen dat niet voor niets, met 4 eitjes is de kans op een meerling namelijk erg groot.
Misschien hadden ze het je duidelijk moeten uitleggen.
Neemt niet weg dat ik het je van harte gun deze zwangerschap.

Liefs

Lydia

He meid,

Van harte gefeliciteerd hoor.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je wel je gang bent gegaan. Onze wens is zwanger worden en als de kans dan zo groot lijkt, dan ga je er toch voor ! En nu gewoon genieten en je niet teveel zorgen maken. Gewoon het ziekenhuis bellen en vragen voor een echo, dan kun je rustig zijn. Meid geniet ervan en zorg voor jezelf dat je wat meer duidelijkheid krijgt.

Groetjes Cindy

Terug
Bovenaan