zwanger van 2de dus extra controle in ziekenhuis ivm zwangerschapsvergifteging bij 1ste..nog iemand

hallo dames!
ik ben nu dik 21 weken zwanger van mijn 2de kindje..maar moest al meteen onder controle bij de gynecoloog omdat ik bij mijn 1ste met 36 weken een zwangerschapsvergifteging kreeg..nu blijkt dat je bij een 2de het weer kan krijgen en ik extra onder controle moet blijven en dus ook in het ziekenhuis bevallen (waar ik wel weer zo van baal!) heeft hier iemand nog ervaring mee ?
liefs kim

Ja ik! Ben nu zwanger van een tweede en bij de eerste ook dat gekregen. En idd moet ik nu ook extra bij gyn controles vanaf week 30 dat wel. Verder gewoon bij de VK. Ook moet ik bevallen in het ziekenhuis. Waar ik ook wel een beetje van baal.

Heb je vragen dan?

Nee ik had bij de eerste ook een zwangerschapsvergiftiging maar pas op het eind met ruim 39 weken dus misschien dat ik daarom niet speciaal onder controle hoefde??
De verloskundige zei ook dat hoge bloeddruk vaak voorkomt bij de eerste en dan bij je tweede weer niet.
Maar goed de ene vergiftiging is de ander niet natuurlijk, je hebt ze in allerlei gradaties.
Bij de tweede ben ik bevallen met 38,5 wk en toen was mijn bloeddruk wel iets verhoogd maar niet verontrustend.
Nu bij de derde verwacht ik eigelijk geen problemen en wil ik zelfs (omdat het toch de laatste keer is) thuis bevallen, wat dus ook mag van mijn verloskundige.

Ik ben met de eerste ingeleid met 38,5 week maar nu hoef ik niet extra onder controle. Ook hoef ik niet in het ziekenhuis te bevallen.

Ik heb geen medicijnen hoeven te gebruiken tijdens mijn zwangerschapsvergiftiging. Misschien omdat het toen al redelijk op het einde was. Misschien is dat de reden wel dat ik nu niet onder controle hoef.

ik heb wel een infuus met medicijnen gehad omdat mijn nier en lever functie achteruit gingen..miss dat het toch die reden is dat ik nu echt goed in de gaten wordt gehouden..ook had ik het bij 36 weken..heb 3 weken in het ziekenhuis gelegen voordat ze me inleidde.vroeg me gewoon af of het bij andere ook weer zo ging.omdat ik zo graag thuis had willen bevallen dit keer..

Terug
Bovenaan