zwanger van 2de maar totaal niet mee bezig

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ben nu twintig weken zwanger van de tweede. Maar ben er totaal niet mee bezig. Zat gister op de bank en bedacht ineens dat ik al op de helft ben. Zo raar. Voel me hier eigenlijk een beetje schuldig over. Maar het is zo anders dan bij een eerste. Je hebt in principe bijna niets meer nodig. Je hebt een peuter rond lopen, ik werk. Ik denk ook dat het komt omdat ik me heel goed voel.
Zijn er nog meer die dit hebben??

Hoi w,
Ik ben dan pas zwanger van de eerste, maar kan me wel iets indenken in jouw situatie.
De eerste is spannend en je weet niet wat je moet verwachten. Je moet alles aanschaffen enz. Bij een tweede is dat niet en gaat de tijd misschien ook wat sneller.
Dus niks om je schuldig over te voelen.
Groetjes

Ik ben ook zwanger van onze tweede, maar merk dat mijn omgeving er vooral minder mee bezig is. Soms wordt er niet eens gevraagd hoe het gaat met mij.

Maar wijzelf zijn er wel mee bezig, vooral dat het een wonder is dat er leven in mijn buik groeit, maar dat zal vooral te maken hebben met het feit dat ik vorig jaar een kindje verloren ben.
Ik koester het meer als ik het voel. Dat had ik bij mijn eerste net zo, omdat ik toen ook al 3 MK's had gehad.

Wel zijn wij organisatorisch er minder mee bezig. Ik denk vooral dat als je zwanger bent van de tweede je je niet zo druk maakt, omdat je weet dat als je de belangrijkste dingen hebt gedaan (kraamhulp en opvang), dat je voor de andere dingen nog alle tijd hebt.

Bij een eerste is dat enthousiasme over die dingen nog nieuw en maakt veel meer indruk. En inderdaad doordat je alles al hebt, hoef je gewoon minder te doen!

gr mama van MD

Hi

ben ook zwanger van de tweede maar er ook veel minder mee bezig dan bij de eerste, toen was alles nieuw, heb veel gelezen enzo, nu niet ook omdat ik het al wel weet en ook omdat ik pas echt blij ben als de baby geboren en gezond en wel in mijn armen ligt. Ach het maakt toch ook niet zo uit, straks geniet je wel weer met je baby als hij/zij geboren is, je hebt nu ook gewoon veel minder tijd om er mee bezig te zijn met nog een kind om je heen. Tenminste ik ben soms echt doodmoe na een dag thuis te zijn geweest dat ik 's avonds echt geen zin heb om nog dingen te gaan lezen of doen voor de baby.

Zit ook met de vraag of ik nu wel zwangerschapsgym of joga te doen, ga jij dat doen? Heb er bij de eerste ook niet veel aan gehad. Ja het was wel gezellig maar het puffen enzo was ik op het moment toch vergeten, en ook dat kwam goed.

Groetjes,
lia

Hoi W,

Je bent zeker niet de enige hoor!

Ook ik heb een dochter van anderhalf rondlopen en de zwangerschapsweken vliegen voorbij! Je werkt, zorgt en slaapt zoveel mogelijk, genieten schiet er af en toe even bij in.
Van de op komst zijnde baby dan, want ik geniet wel ieder moment van mijn andere kleine, iedere minuut samen is kostbaar!
Ook wel weer goed, want ik kan me voorstellen dat het voor zo'n kleintje heel lastig te begrijpen is dat er straks een schreeuwend aandachtzoekertje bij komt..

We hebben daarom ook heel bewust gekozen voor een ander kamertje voor de baby, zodat Jada haar plekje niet af hoeft te staan. Ik ben echt blij met de luxe van genoeg ruimte in huis wat dat betreft.

Hoe oud is jouw eerste? En is die zich al bewust van de komst van de baby?

Groetjes, Denise

Hoi W,

ik herken het helemaal hoor. Soms moet ik diep nadenken hoever ik ook al weer ben. Bij de eerste wist ik het bijna op de dag nauwkeurig . En je hoeft natuurlijk minder dingen te kopen, je weet al wat er gaat komen straks. Wij zijn nu in huis bezig om een kamertje voor onze oudste te maken (op de zolder komen 2 kamertjes) en ik ben nu vooral bezig met hoe haar kamer moet worden. Ik hoop dat ik straks nog puf heb om van de babykamer iets leuks te maken. De meubeltjes blijven daar gewoon staan en om het anders te maken wilden we een muur schilderen, maar eerlijk gezegd weet ik niet of we daar straks nog puf voor hebben.
Maar gevoelsmatig ben ik er wel mee bezig. Vind het weer net zo bijzonder als de eerste keer dat er een mensje groeit en geniet van dat getrappel in mijn buik. En ik probeer ook af en toe tijd vrij te maken om een babytijdschrift te lezen, gewoon om maar even met mijn zwangerschap bezig te zijn. Die 9 maanden vliegen toch al voorbij...

Groetjes,
RV

Wat prettig om te zien dat ik niet de enige ben. Mijn eerste is over twee maanden 2 dus die snapt het nog niet echt. Baby's zijn wel interessant, maar zolang ze maar niet te veel aandacht vragen. Uitleggen heeft in mijn ogen ook niet echt zin, met name omdat ze nog niet het tijdsbesef heeft, dat het voorlopig nog niet zover is. Morgen is al lastig uitleggen, en zelfs dan kan ze nog moeilijk het geduld op brengen.

Terug
Bovenaan