Zwanger van 2e, kotsmisselijk & zo geïrriteerd. Meer mama’s? Tips?

<p>Ik ben nu 8,4 weken zwanger van ons tweede kindje. Al vanaf week 4 kotsmisselijk... de hele dag! En zo ontzettend moe dat ik iedere avond met dochterlief tussen 19:00 & 20:00 op bed lig. </p><p>Ik heb dus een dochter van 2,5, het huishouden (manlief is veel van huis dus weinig hulp) en ik heb een webshop te runnen. Maar alles blijft maar liggen omdat ik me zo slecht voel... stapels was, rotzooi om me heen, bestellingen van de webshop... En ik erger me dood... aan eigenlijk alles! Ik reageer dit af op mijn dochter en zij wordt hierdoor extra vervelend. </p><p>Zijn er meer zwangere mama’s die dit zo ervaren? En hebben jullie misschien tips voor mij? </p>

Herken het wel een beetje sta er ook redelijk alleen voor alleen ik werk niet naar zwanger zijn en misselijk en een peuter is best zwaar. Ik ben nu bijna uitgerekend en vanaf een week of 26 kwam gezellig maagzuur en rugpijn erbij en een zoon niet ineens niet keer zelf wil lopen ?
heb veel hulp van me moeder en zus, misschien kan jij ook wat mensen inschakelen iig voor de huishoudelijke taken of evt een hulp inhuren. Sterkte iig en hopelijk gaat de misselijkheid snel over 

Hoi hoi,
Ik herken wel een deel..
Ik was van de eerste best ziek en heel moe, maar nu van de 2e helemaal niet.
Nu 34 weken zwanger en nu komen de ergernissen. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en is dus ook veel weg. 
Heb je mensen in je omgeving die  
af en toe de helpende hand kunnen toesteken? Het is niet niks, zwanger, een webshop, je huishouden, een peuter...
Ik neem nu al mijn petje voor je af.
Zorg wel goed voor jezelf nu.. anders ben je straks volledig opgebrand.

Groetjes Siska.

Ik had hetzelfde. Ontzettend misselijk, veel overgeven, kort lontje. Vond mezelf zo waardeloos als moeder! Ik heb t daarom met 8 weken al verteld. Vanaf dat moment kwamen mn moeder of zusjes elke dag even langs. Al was het maar even mn zoontje mee naar buiten nemen, stofzuigen of een kliekje eten mee. Erg fijn! Dat hielp heel veel.  Dat is de grootste tip die ik je kan geven; hulp vragen/accepteren. 
Nu ben ik 26 weken, niet misselijk meer maar wel andere klachten helaas. Ben er inmiddels wat aan gewend, kan me nu aardig goed houden bij mn zoontje. Maar een mental breakdown of 2 per week zijn niet abnormaal. Hoort erbij denk ik ??‍♀️

Oh wat fijn om te horen dat er toch meer mama’s zijn die dit zo ervaren... ? ik heb dan soms het gevoel dat mensen denken dat ik me aanstel maar het wordt dus wel herkend gelukkig?
Ik vind iemand inhuren best een drempel omdat ik dus het gevoel heb dat ik dit zelf moet kunnen. Maar misschien moet ik me daar toch overheen zetten en meer hulp inschakelen... dat zou wel echt een opluchting zijn.

Ja dat begrijp ik heel goed, ik dacht ook ik doe het wel even zelf maar je moet echt goed naar je lijf luisteren vooral omdat je zwangerschap nog best wel even duurt? en maak je vooral niet te druk om wat achterstallig huishoudelijk werk. Succes komende tijd en mag je je maar snel beter voelen

Terug
Bovenaan